Písomné oznámenie profesionálnemu vojakovi o výške a zložení platu je možné napadnúť správnou žalobou
I. Oznámenie o výške platu je možné posúdiť ako opatrenie orgánu verejnej správy, teda jedná sa o individuálny správny akt vydaný orgánom verejnej správy žalobcovi, ktorý je spôsobilý dotknúť sa jeho práv, resp. jeho právom chránených záujmov. Uvedený akt bol prijatý v administratívnom konaní, teda procesne formalizovaným postupom, upraveným v zákone č. 281/2015 Z.z., ktorý upravuje platové pomery profesionálnych vojakov a stanovuje kto, v akej lehote a akým spôsobom oznámi profesionálnemu vojakovi zloženie a výšku platu. Keďže zákon č. 281/2015 Z.z. ako lex specialis upravuje osobitné administratívne konanie, nie je možné na neho vzťahovať úpravu Správneho poriadku. Zákon č. 281/2015 Z.z. síce pripúšťa subsidiárnu pôsobnosť Správneho poriadku v ustanovení § 189, avšak z predmetného ustanovenia jasne vyplýva, že Správny poriadok sa podporne aplikuje iba v prípadoch rozhodovania v rámci prieskumného konania podľa § 100 a 101 ako aj na konania vo veciach služobného pomeru podľa ustanovenia § 91, ktoré upravuje vydanie personálneho rozkazu. V ostatnom rozsahu je aplikácia Správneho poriadku na vzťahy upravené zákonom č. 281/2015 Z.z. vylúčená. Uvedený záver vyplýva aj z dôvodovej správy k predmetnému zákonu.
II. S poukazom na vyššie uvedené ako aj na skutočnosť, že zákon č. 281/2015 Z.z. voči oznámeniu o výške a zložení platu nepripúšťa opravný prostriedok, je nevyhnutné konštatovať, že písomné oznámenie profesionálnemu vojakovi (ďalej len „Oznámenie“) podľa § 39 ods. 2 v spojení s § 82 ods. 1 zákona č. 281/2015 Z.z. vydané Vojenským útvarom 6335 Prešov ako služobným orgánom je opatrením orgánu verejnej správy podľa § 3 ods. 1 písm. c) SSP, ktoré nadobudlo právoplatnosť jeho odovzdaním, prípadne doručením. Voči uvedenému opatreniu bol žalobca oprávnený podať správnu žalobu v lehote 2 mesiacov od jeho oznámenia.