Odstúpenie od zmluvy pre nevybavenie reklamácie v zákonnej lehote nie je v rozpore s dobrými mravmi, ani ak sa dodávateľ s vybavením omeškal len o pár dní
Odstúpenie od zmluvy po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie nemožno považovať za konanie, ktoré by bolo v rozpore s dobrými mravmi i za situácie, kedy bola predmetná reklamácia vybavená len niekoľko dní po uplynutí zákonnej 30-dňovej lehoty s negatívnym výsledkom a odstúpenie od zmluvy bolo podané navrhovateľkou až po oboznámení sa s výsledkom reklamácie. V danom prípade je podstatná ochrana spotrebiteľa garantovaná Zákonom o ochrane spotrebiteľa spočívajúca v tom, že vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia tejto reklamácie. Uvedeným zákonodarca sledoval predovšetkým ochranu spotrebiteľa, aby predmet kúpy mohol užívať nielen v bežnej kvalite zodpovedajúcej zakúpenému výrobku, a to bez vád, ale aby sa jej aj v primeranom čase mohol domôcť. Z pohľadu účelu Zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý sleduje predovšetkým záujem spotrebiteľa a jeho právo užívať vec v bežnej kvalite alebo primeranom čase, potom nie je podstatné, či reklamácia bola vybavená 3 dni po uplynutí 30-dňovej lehoty alebo 3 mesiace.