Nepredloženie exekučného spisu
Je potrebné rozlišovať medzi inštitútom nazerania do exekučného spisu (podľa § 205 Exekučného poriadku) a požičiavaním exekučných spisov oprávneným subjektom (podľa § 207 Exekučného poriadku), resp. predkladaním exekučného spisu orgánu dohľadu podľa § 8 ods. 4 Exekučného poriadku.
Je nepochybné, že ide o rôzne právne inštitúty, s rôznym právnym režimom, s rôznym vymedzením podmienok a predpokladov ich realizácie, ako aj s rôznym vymedzením oprávnených osôb.
Disciplinárny senát neidentifikoval žiadne právne relevantné skutočnosti, ktoré by mali viesť k záveru o akejkoľvek kogentnej vzájomnej podmienenosti alebo prepojenosti inštitútu nazerania do spisu (podľa § 205 Trestného poriadku) a inštitútu poskytnutia (zapožičania) exekučného spisu podľa § 207 Exekučného poriadku, resp. predkladania exekučného spisu podľa § 8 ods. 4 písm. a) Exekučného poriadku.
Samotná skutočnosť, že spis sa nachádza v archíve súdneho exekútora nemôže viesť automaticky k záveru, že tento nie je možné poskytnúť oprávneným osobám podľa § 207 Exekučného poriadku, resp. § 8 ods. 4 písm. a) Exekučného poriadku. Dohľadová právomoc ministerstva spravodlivosti nekončí uložením exekučného spisu do exekútorského archívu, ale – naopak – trvá aj naďalej, a teda aj vo veciach, v rámci ktorých sa už úkony neuskutočňujú a sú skončené.