Nemožnosť založiť nezákonnosť správneho rozhodnutia z dôvodu, že bolo vydané na základe neplatného VZN, pokiaľ nebola napadnutá jeho neplatnosť
Žalobca v prvom rade namietal, že obec nemala právomoc vydať predmetné VZN, keďže pôsobnosť orgánov štátnej správy a obcí v oblasti hazardných hier je určená osobitným zákonom, pričom pôsobnosť je upravená explicitne v § 10 ods. 5 zákona č. 171/2005 Z.z. K uvedenej námietke kasačný súd uvádza, že predmetom prieskumu tohto súdneho konania je administratívne rozhodnutie, ktorým bola žalobcovi uložená pokuta vo výške 2.000,- € za to, že nedodržal pravidlá času prevádzky služieb (prevádzkové hodiny) ustanovené v § 4 ods. 1 bod V. Kategórie č. 7 VZN. Predmetom tohto súdneho prieskumu nie je samotné VZN. Správny súd v tomto konaní nemá právomoc preskúmavať predmetné VZN a ani ho zrušiť. Ak sa žalobca domnieva, že predmetné VZN nie je v súlade s právnymi predpismi, môže podať podnet na prokuratúru, keďže jediné konanie, ktoré upravuje právomoc správneho súdu preskúmať všeobecne záväzné nariadenie je upravené v § 357 - § 367 SSP a v zmysle § 359 SSP svedčí žalobná legitimácia len prokurátorovi alebo zainteresovanej verejnosti za splnenie tam uvedených podmienok. Z uvedeného dôvodu sa kasačný súd nemohol zaoberať námietkami žalobcu, ktoré sa týkali výlučne predmetného VZN. Žalobca tiež namietal, že predmetné VZN je vo vymedzených častiach potrebné považovať za nulitný normatívny správny akt. Kasačný súd uvádza, že aj v prípadoch ak by išlo o nulitný akt, je potrebné z hľadiska právnej istoty ho zrušiť zákonom stanoveným spôsobom. Pretože nulitný akt sa na prvý pohľad javí ako perfektný a sú z neho autorom vyvodzované právne následky mocensky presadzované, je potrebné vychádzať z toho, že aj takéto akty je potrebné správnym súdom odstrániť.