Nečinnosť orgánu verejnej správy
Vzhľadom na variabilitu procesných situácií a s tým súvisiacu mnohorakosť hmotnoprávnej úpravy je obtiažne jednoznačne zadefinovať všetky prípady právne konformného nekonania orgánu verejnej správy. Aspoň vo všeobecnosti však možno uviesť, že takúto povahu budú mať prípady, keď pokračovaniu v konaní bude brániť aplikácia určitej právnej zásady, právneho inštitútu alebo rozhodnutia. Na poli pozemkového, resp. katastrálneho práva, ktorého sa týka aj predmetná administratívna vec, možno o právnej zásade brániacej pokračovaniu v konaní hovoriť v súvislosti so zásadou priority zápisov do katastra nehnuteľnosti (§ 41 ods. 2 katastrálneho zákona), pričom povahu právneho inštitútu má napr. zákaz povolenia vkladu alebo vykonania záznamu upravený v § 36a ods. 4 katastrálneho zákona. Príkladom rozhodnutia, ktorého vydanie má za následok vznik právne dovolenej nečinnosti orgánu verejnej správy, nesporne je rozhodnutie o prerušení správneho konania podľa § 29 správneho poriadku.