KS Bratislava na rozdiel od KS ZA, sp. zn. 30S/120/2018: Väčší rozsah požadovaných informácií a prácnosť pri ich získavaní nie je dôvodom na nesprístupnenie
I. O dostatočné spracovanie a vznik novej informácie nepôjde vtedy, keď správny orgán len mechanicky vyselektuje z informácií, ktoré má zoskupené do štandardného celku, tie, ktoré žiada od neho oprávnená osoba. Tento proces je najčastejší, pretože správny orgán pri svojej činnosti pracuje s veľkým množstvom informácií a z tejto množiny žiadatelia o sprístupnenie informácií nepožadujú vždy všetky dostupné informácie, teda informácie z celej agendy správneho orgánu, ale iba jej časť. Zároveň infožiadosťou požadovaná časť agendy nemusí byť evidovaná v jednoznačne ohraničenom, konkrétnom a samostatnom súbore, ale môže ísť aj len o časť informácií takto registrovaných oprávnenou osobou.
II. Rovnakú logiku je potrebné uplatniť v otázke určenia, či požiadavka na vyčlenenie určitých čiastočných informácií (hlásení, správ) ako výseku z celku alebo viacerých celkov obsahujúcich informácie, je požiadavkou na vytvorenie novej informácie. Podstata bude spočívať v tom, či povinná osoba požadovanou informáciou disponuje a nie či ju má evidovanú v konkrétnej podobe, na konkrétnom mieste alebo v konkrétnom rozsahu a ani v tom, či sa uloženie informácie u povinnej osoby zhoduje s formou a rozsahom informácie, ako ju žiada sprístupniť oprávnená osoba požiadavkou.
III. Dôvodom na nesprístupnenie informácie nie je ani väčší rozsah informácií a tomu zodpovedajúca prácnosť pri zabezpečení dokumentov a ich sumarizácia. Nedostatok personálneho alebo technického vybavenia nie je vecou oprávnenej osoby a zákon č. 211/2000 Z.z. nemožno vykladať v tom zmysle, že sa právo na informácie má riadiť možnosťami resp. limitami povinnej osoby zabezpečiť a riadne a včas sprístupniť informáciu, ak ju má k dispozícii.