K užívaniu diaľnice bez uhradenej diaľničnej známky, ak boli zo strany užívateľa urobené všetky kroky pre vykonanie platby, ale z technických príčin k nemu nedošlo
I. Žalobkyňa mala za to, že je právne relevantné, že urobila kroky k úhrade diaľničnej známky, keď vytvorila objednávku prostredníctvom portálu www.eznamka.sk, následne bola presmerovaná do platobnej brány, kde prostredníctvom kreditnej karty vykonala úhradu. Z technických príčin, ktoré mali byť na strane prevádzkovateľa portálu však k realizácii platby a zakúpeniu diaľničnej známky neprišlo. Uvedené považovala za dôvod, pre ktorý voči jej osobe nemôže byť vyvodená administratívna zodpovednosť.
II. Nie je teda možné porovnávať prejednávanú vec s tými právnymi vecami, pri ktorých došlo pri kúpe diaľničnej známky k nesprávnemu zadaniu evidenčného čísla vozidla. V týchto prípadoch nebol tento zákonom chránený záujem porušený, nakoľko úhrada bola realizovaná, avšak bolo potrebné správne spárovať platbu s vozidlom. V prípade žalobkyne však došlo k porušeniu chráneného fiškálneho záujmu, keď diaľničná známka nebola vôbec uhradená.
III. Bolo povinnosťou žalobkyne ubezpečiť sa, že diaľničná známka je riadne uhradená a skontrolovať doklad podľa § 5 ods. 3 zákona o diaľničnej známke. Nie je pritom podstatné, či nedošlo k realizácii platby v dôsledku chyby žalobkyne, banky žalobkyne alebo inej osoby. Bolo vecou žalobkyne, aby sa pred použitím vozidla na vymedzených úsekoch ciest ubezpečila, že si skutočne splnila zákonom stanovenú povinnosť určenú v ust. § 4 ods. 2 zákona. Ak tak neučinila a bez ďalšieho sa spoľahla na to, že platba bola skutočne realizovaná, vystavila sa riziku, že použitím vozidla spácha správny delikt. Je bez pochybností, že žalobkyňa úhradu diaľničnej známky riadne nevykonala.