K udeleniu súhlasu so spracovaním osobných údajov za účelom priameho marketingu ako neprijateľná zmluvná podmienka
Je potrebné konštatovať, že právo spotrebiteľa domáhať sa určenia neprijateľnej zmluvnej podmienky nepochybne vyplýva z ustanovenia § 52 ods. 1 Občianskeho zákonníka v nadväznosti na ustanovenie § 53 ods. 3, 5 Občianskeho zákonníka, z ktorého vyplýva, že neprijateľné podmienky upravené v spotrebiteľských zmluvách sú neplatné, pričom je nepochybné, že žalobca ako spotrebiteľ sa určenia takejto neprijateľnej zmluvnej podmienky v prejednávanej veci môže domáhať, pretože podľa pôvodného dojednania by súhlas s použitím osobných údajov žalobcu a s tým spracovaním mal byť použitý za účelom priameho marketingu reklamnej a inej propagačnej činnosti a podobne tak, ako je to v časti - vyhlásenie klienta - osobné údaje uvedené, by mal trvať neúmerne dlhú dobu 10 rokov, pričom odvolanie tohto súhlasu by mohlo byť realizované až po jednom roku od zániku záväzkového vzťahu založeného úverovou zmluvou. V tejto súvislosti súd prvej inštancie správne uzavrel, že ukladanie takýchto širokých a dlhotrvajúcich povinností nemá pre žalobcu ako spotrebiteľa zákonnú oporu a neúmerne zaťažuje žalobcu aj v rovine uloženia mu povinnosti v tom zmysle, že odvolanie súhlasu môže realizovať len písomne, a to až po roku od splnenia záväzku.