K rozsahu informácií, ktoré možno sprístupniť ohľadom odvolania riaditeľa školy
I. Podľa princípu základnej logiky ak povinná osoba nemá povinnosť sprístupniť samotný menovací dekrét, nemá povinnosť sprístupniť ani samotný odvolací dekrét. V nadväznosti na vyššie uvedené, ak by aj skutočnosti ohľadne odvolania z funkcie spadali pod informácie, na sprístupnenie ktorých je nárok, argumentum a simili správny súd dospel k záveru, podľa ktorého informáciou vo vzťahu k odvolaniu z funkcie, ktorú možno sprístupniť, je len údaj o dni odvolania z funkcie, a nie iný údaj. V odvolacom dekréte sa uvádza i dôvod odvolania riaditeľa školy z tejto funkcie.
II. Niet pochýb o tom, že tak dekrét o vymenovaní do funkcie ako i dekrét o odvolaní z funkcie sú individuálnymi správnymi aktmi, týkajúcimi sa len konkrétnej osoby. Z ustanovení § 3 ods. 7 a 8 zákona č. 596/2003 Z. z. je zrejmé, že väčšina dôvodov odvolania z funkcie riaditeľa školy patrí do kategórie difamačného charakteru. Jediným spôsobom ako možno tieto následky odvolania zvrátiť (a negovať existenciu dôvodu odvolania) je iniciovanie súdneho konania o neplatnosť právneho úkonu – odvolanie z funkcie riaditeľa školy, čo menovaná, ktorej sa odvolací dekrét týka, podľa vyjadrenia žalobcu aj urobila. Taktiež nemožno polemizovať o tom, že po odvolaní z funkcie, už nejde o aktívneho funkcionára, ani verejne činnú osobu, pričom dôvody, ktoré k odvolaniu riaditeľa školy viedli nemuseli s výkonom jeho funkcie vôbec súvisieť, čím nie je naplnená podmienka, že ide o informácie, ktoré sa týkajú verejnej alebo úradnej činnosti týchto osôb.