K reklame na alkohol, ktorá s jeho konzumáciou spojuje väčšiu zábavu

I. Zákon zadávateľom reklamy nezakazuje vytvárať „pocit súzvuku a zábavy v spojení s užívaním alkoholického nápoja", respektíve nezakazuje spájať v reklame zábavu a alkohol. Nezakazuje ani vytvárať pocit súzvuku s protagonistom reklamy, čo je napokon typický nástroj pre takmer akúkoľvek reklamu. Zákon iba zakazuje vytváranie dojmu, že spotreba alkoholu prispieva k spoločenskému alebo sexuálnemu úspechu.

II. Žalovaný nepreukázal, že by reklamný spot vytváral dojem, že konzumácia alkoholu prispieva k spoločenskému úspechu. V reklamnom spote nie je nijako zobrazená konzumácia alkoholu, tým skôr nemožno jednoznačne vyvodiť spojitosť medzi akoukoľvek časťou deja reklamného spotu a konzumáciou alkoholu. O úplne inú situáciu by sa podľa súdu jednalo, pokiaľ by napríklad spevák v reklamnom spote hovoril alebo spieval: „pite vodku, budete sa ľahšie zoznamovať" alebo „pite, budete úspešnejší v práci"; spevákove výzvy (text piesne) aj ďalšie vlastnosti či úspechy sú však v reklamnom spote zobrazené úplne nezávisle na konzumácii alkoholu.

Spisová značka: 14 A 137/2020
Forma rozhodnutia: Rozsudok
Súd: NSS ČR a iné správne súdy
Dátum rozhodnutia: 16. 6. 2021
Oblasti práva:
Občianske právo / Občianske právo / Ochrana spotrebiteľa
Obchodné právo / Obchod, podnikanie, obchodné právo / Reklama
Územná pôsobnosť: Česká republika
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia NSS ČR
Právny inštitút:
ochrana spotrebiteľa
reklama



S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.