K reklame na alkohol, ktorá podprahovo zasahuje mladistvých

Obrazová a textová vizualizácia reklamy nepochybne v celom kontexte (mlado vyzerajúca osoba, fľaša alkoholu, zvýraznený nápis „Keď nie si len OCINOVA PRINCEZNÁ - FAMÍLIA PREMIUM ŽI PO SVOJOM" a „Keď nie si len MAMKIN SYNÁČIK - FAMÍLIA PREMIUM ŽI PO SVOJOM") s istotou neprezentuje kvalitu výrobku, ale nepriamo nabáda na kúpu a konzumáciu alkoholu a podprahovo nabáda - zasahuje práve maloletých, ktorí sú pod zákonnou ochranou svojich rodičov v čase, keď nie sú pod ich dohľadom, kúpiť si alkohol a žiť po svojom. A to opäť s dôrazom na mlado vyzerajúcu osobu ako i nápis - text reklamy. Predmetná reklama ako celok súvisí aj so spotrebou alkoholu, s povzbudením na niečo, čo by človek bežne neurobil „ži po svojom“ (nikto nemôže vedieť, kto má akú predstavu žiť po svojom) a zároveň v texte hoci skryto, ale predsa dehonestuje otca a matku.

Spisová značka: 6S/170/2016
Forma rozhodnutia: Rozsudok
Súd: Krajský súd Bratislava
Dátum rozhodnutia: 22. 6. 2017
Oblasti práva:
Občianske právo / Občianske právo / Ochrana spotrebiteľa
Obchodné právo / Obchod, podnikanie, obchodné právo / Reklama
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia krajských súdov
Právny inštitút:
ochrana spotrebiteľa
reklama



S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.