K preukázaniu odoslania odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie spotrebiteľovi
Za daných skutkových okolností postupoval krajský súd podľa názoru kasačného súdu správne, keď sa stotožnil so záverom žalovaného o porušení povinnosti podľa § 18 ods. 6 zákona č. 250/2007 Z. z. zo strany sťažovateľa, ktorej sa dopustil tým, že v lehote najneskôr do 14 dní od vybavenia reklamácie neposkytol spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia, na základe ktorého jeho reklamáciu zamietol. Kasačný súd je toho názoru, že ak by si sťažovateľ túto povinnosť splnil a skutočne by zaslal spotrebiteľovi odborné posúdenie v prílohe oznámenia zo dňa 20.03.2015, nielenže by spotrebiteľ mal túto písomnosť k dispozícii, ale najmä by to zástupca sťažovateľa uviedol inšpektorom pri výkone kontroly, prípadne neskôr po začatí konania o uložení pokuty. Pokiaľ sa sťažovateľ v neskoršom konaní bránil tým, že kópiu odborného posúdenia zaslal spotrebiteľovi poštou a ten jeho prijatie poprel, bolo na sťažovateľovi, aby splnenie tejto zákonnej povinnosti preukázal. Štandardným spôsobom preukazovania doručenia písomností je doklad o jej prevzatí adresátom (doručenka), prípadne aj označenie písomnosti v doklade o jej odoslaní adresátovi. Sťažovateľom predložený súpis zásielok prijatých na poštovú prepravu dňa 20.03.2015, medzi ktorými je uvedená aj zásielka adresovaná spotrebiteľovi, nepreukazuje, že spolu s oznámením o neuznaní reklamácie bolo spotrebiteľovi odoslané aj predmetné odborné posúdenie, na ktoré sa oznámenie odvoláva, najmä keď spotrebiteľ tvrdí, že toto odborné posúdenie mu spolu s oznámením doručené nebolo.