K podmienke dostupnosti trvanlivého média, na ktorom je uchovaná spotrebiteľská zmluva, pre spotrebiteľa
Možno prijať záver, že trvanlivé médium musí byť pre spotrebiteľa dostupné tak, aby mal k informáciám na ňom uvedených prístup prostredníctvom vlastného technického vybavenia. Pokiaľ je zmluva uzatvorená cez internet, musí byť možné ju stiahnuť na pevný disk alebo iné médium, prípadne musí byť pre spotrebiteľa prístupná pomocou webového prehliadača. Zároveň musí spotrebiteľovi poskytovať všetky potrebné informácie, aby si mohol uplatniť svoje práva rovnako, ako v prípade, informácií vo forme papierového média. To znamená, že vyhotovenie zmluvy sa bude podobať listinnej zmluve a bude v bežne dostupnom formáte (napr. pdf), bude médiom na uchovanie informácii pre spotrebiteľa, ktoré sú určené jemu osobne, a zároveň sú spotrebiteľovi prístupné neobmedzene a primeranú dobu. Pre prípad uloženia týchto informácii na servery dodávateľa (napr. klientska zóna webového sídla) musia byť zabezpečené proti zmene ich obsahu a spotrebiteľ k nim musí mať kedykoľvek prístup (napr. zadaním prihlasovacieho mena a hesla). Skutočnosť, že vyhotovenie zmluvy bolo poskytnuté na trvanlivom médiu však ešte neznamená, že došlo k písomnému uzatvoreniu zmluvy.