K nutnosti schválenia odstúpenia od zmluvy zastupiteľstvom
I. Aj keď je odstúpenie od zmluvy jednostranným právnym úkonom, v prípade existencie osobitného subjektu zmluvného vzťahu, akým je aj žalobca (obec), prebieha zrealizovanie odstúpenia od zmluvy vo viacerých fázach.
II. Ustanovenie § 11 ods. 4 ZoOZ vymedzuje demonštratívny a teda neuzavretý výpočet okruhu otázok života obce, o ktorých rozhoduje obecné zastupiteľstvo. Takéto otázky musia byť prerokované obecným zastupiteľstvo, ktoré kreuje vôľu obce, pričom starosta obce túto vôľu následne vykonáva navonok. Za takúto otázku je možné považovať aj odstúpenie od kúpnej zmluvy I, keďže v prípade účinného odstúpenia by malo dôjsť k vyporiadaniu vzájomných vzťahov postupom podľa § 451 a nasl. OZ.
III. Uvedená otázka sa teda týka majetku obce a jeho hospodárenia, keďže by mohlo dôjsť k obnoveniu vlastníckeho práva k spornej nehnuteľnosti, ale bolo by potrebné vydať finančné prostriedky z rozpočtu obce na prípadne vyporiadanie vzťahov, pričom uvedená otázka súvisí aj so životom v obci, keďže súvisí s bývaním, obyvateľstvom, výstavbou a podobne.
IV. Obecné zastupiteľstvo schvaľuje okrem iného aj odstúpenie od zmlúv, ktorými bola obec viazaná, pričom z jeho uznesenia musí byť zrejmé, aký právny úkon sa schvaľuje. Odvolací súd je preto toho názoru, že na uvedený úkon (odstúpenie od zmluvy) sa neprihliada, nakoľko išlo o právny úkon, o ktorom rozhoduje obecné zastupiteľstvo a ktoré urobil len starosta obce bez predchádzajúceho platného rozhodnutia obecného zastupiteľstva ,a preto tento nemohol vyvolať zamýšľané právne účinky, pretože absentuje prejav vôle obce, a teda ide o neplatný právny úkon.