K nevydaniu avizovaného darčeka spojeného s nákupom produktu, ak si ho spotrebiteľ nevyžiadal

V rozumnej miere dobre informovaný je spotrebiteľ vtedy, ak má v konkrétnej situácii dostatok vedomostí, poznatkov, informácií a je dostatočne poučený, akým spôsobom má konať (darček si vypýtajte pri pokladni). Vnímavý spotrebiteľ prijíma informácie ľahko a pozorne a obozretný spotrebiteľ je dostatočne opatrný, prezieravý a ostražitý, aby zužitkoval získané informácie vo svoj prospech, teda, aby si darček pri pokladni vyžiadal. Vymedzenie typického správania priemerného spotrebiteľa, k akému dospeli orgány verejnej správy nezodpovedá jeho charakteristike v zmysle čl. 18 preambuly Smernice, pretože jeho hanblivosť, nedostatok komunikačných zručností, či nevšimnutie si oznamu „Darček si vypýtajte pri pokladni“ je v rozpore s jeho informovanosťou, vnímavosťou a ostražitosťou. Priemerný spotrebiteľ je schopný absorbovať poskytnuté informácie a riadiť sa postupom, ktorý bol nimi určený.

Spisová značka: 24S/230/2019
Forma rozhodnutia: Rozhodnutie
Súd: Krajský súd Banská Bystrica
Dátum rozhodnutia: 10. 12. 2020
Oblasti práva: Obchodné právo
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia krajských súdov
Právny inštitút: ochrana spotrebiteľa / klamanie spotrebiteľa



Správny súdny poriadok
Zákon o ochrane spotrebiteľa
Zákon o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa
Ústava Slovenskej republiky
Správny poriadok
S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.