K možnostiam vedenia evidencie o reklamáciách

Evidenciu (reklamácií – pozn.) môže podnikateľ zabezpečiť dvoma spôsobmi, či už je to fyzicky v „kamennej predajni“ prostredníctvom zamestnanca, ktorý má k dispozícií klasickú „Knihu evidencie reklamácií“, ktorá v predtlačenej forme obsahuje všetky náležitosti vyžadované zákonom alebo elektronicky prostredníctvom internetu, kedy má spotrebiteľ možnosť vyplniť formulár (znovu obsahujúci zákonom požadované náležitosti) a tento zaslať spolu s reklamovaným tovarom predajcovi. V oboch prípadoch však existuje hmotný substrát, ktorý bez ohľadu na počet i na správnosť postupu spotrebiteľov, má mať podnikateľ vopred nachystaný a pre potreby kontroly preukázateľný. Práve prostredníctvom tejto evidencie podnikateľ totiž preukazuje, koľko reklamácií bolo alebo nebolo podaných a vybavených.

Spisová značka: 4 Sžo 139/2015
Forma rozhodnutia: Rozsudok
Súd: Najvyšší súd SR
Dátum rozhodnutia: 8. 6. 2016
Oblasti práva: Občianske právo / Občianske právo / Ochrana spotrebiteľa
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia NS SR
Právny inštitút: ochrana spotrebiteľa



S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.