K možnostiam vedenia evidencie o reklamáciách
Evidenciu (reklamácií – pozn.) môže podnikateľ zabezpečiť dvoma spôsobmi, či už je to fyzicky v „kamennej predajni“ prostredníctvom zamestnanca, ktorý má k dispozícií klasickú „Knihu evidencie reklamácií“, ktorá v predtlačenej forme obsahuje všetky náležitosti vyžadované zákonom alebo elektronicky prostredníctvom internetu, kedy má spotrebiteľ možnosť vyplniť formulár (znovu obsahujúci zákonom požadované náležitosti) a tento zaslať spolu s reklamovaným tovarom predajcovi. V oboch prípadoch však existuje hmotný substrát, ktorý bez ohľadu na počet i na správnosť postupu spotrebiteľov, má mať podnikateľ vopred nachystaný a pre potreby kontroly preukázateľný. Práve prostredníctvom tejto evidencie podnikateľ totiž preukazuje, koľko reklamácií bolo alebo nebolo podaných a vybavených.