K možnosti mesta rozdeliť územie na zóny za účelom doby predaja a prevádzky služieb všeobecne záväzným nariadením
I. Rozdelenie územia mesta na tri zóny na účely určenia času predaja v obchode a času prevádzky služieb v jednotlivých zónach nie je v rozpore s ustanovením § 4 ods. 3 písm. i/ a § 6 ods. 1 zák. č. 369/1990 Zb. v znení neskorších predpisov, ani s článkom 35 ods. 1 Ústavy SR. Tak ako uviedol žalovaný, základnou úlohou miest a obcí ako jednotky územnej samosprávy je starostlivosť o všestranný rozvoj územia a potreby jeho obyvateľov. Žalovaný v tejto súvislosti zabezpečuje podmienky na kľudné a bezpečné bývanie ako aj podmienky na zábavu a oddych pre občanov na svojom území. Popri zabezpečení práva na nočný kľud súčasne musia byť aj vytvorené podmienky na prevádzkovanie nočných barov a podobných podnikov vo večerných hodinách tak, aby sa našlo riešenie ktoré je akceptovateľné pre všetkých obyvateľov mesta. Žalovaný v záujme dosiahnutia uvedených cieľov pristúpil k vytvoreniu troch zón na území mesta a to z dôvodu, že podmienky na kľudné, bezpečné bývanie obyvateľov mesta a na zabezpečenie nočného kľudu je možné dosiahnuť elimináciou nočného života v uliciach a v obytných zónach, kde je potrebné, aby bol prísnejšie upravený čas prevádzok ktoré by mohli rušiť nočný kľud pre obyvateľov bývajúcich v blízkosti týchto prevádzok. Na druhej strane nie je možné celoplošne, na celom území obmedziť čas predaja v obchode a čas prevádzky týchto služieb len do 22,00 hod. takým spôsobom, aby došlo k znemožneniu prevádzkovania prevádzok slúžiacich na zábavu obyvateľov. Tým, že žalovaný vytvoril v meste tri zóny pre určenie času predaja v obchode a času prevádzky služieb, zohľadnil podmienky ktorými sú zohľadnenie hustoty obyvateľstva v jednotlivých zónach, vzdialenosť prevádzok od obytných zón, vzdialenosť pohostinských služieb a služieb rýchleho občerstvenia od obytných zón a pod. Preskúmavané všeobecné záväzné nariadenie v jednotlivých zónach na území mesta upravuje pre jednotlivé zóny čas predaja v obchode a čas prevádzky služieb rovnako. V jednotlivých zónach na území mesta je síce odlišný čas predaja a čas prevádzky služieb, ale v rámci jednej zóny sú tieto podmienky rovnaké. Jednotlivé prevádzky obchodu a služieb majú odlišné podmienky na podnikanie v závislosti od ich umiestnenia, vybavenosti, sortimentu a pod. a preto nie je možné tvrdiť, že určením rovnakého času predaja a času prevádzky boli vytvorené rovnaké podmienky pre podnikanie pre každého podnikateľa na území mesta.
II. Právny poriadok umožňuje obci (mestskej časti) v rámci originálnej samosprávnej kompetencie upraviť pravidlá času prevádzky služieb, avšak len vo forme všeobecného záväzného nariadenia prijatého obecným zastupiteľstvom a to takým spôsobom, že určí všeobecné pravidlá adresované neurčitému počtu subjektov bez toho, aby zakladalo orgánom obce právomoc rozhodovať dané súvislosti o konkrétnych právach a povinnostiach fyzických a právnických osôb formou individuálneho právneho aktu. V danom smere došlo prijatým všeobecne záväzným nariadením v určení času prevádzky služieb všeobecne záväzným nariadením tak, že toto sa týka neurčitého počtu podnikateľov v jednotlivých zónach, na ktoré bolo rozdelené mesto týmto všeobecným záväzným nariadením, čo nie je v rozpore so zákonom.