K dôkaznému bremenu ohľadom tvrdenia, že 3. osoba vedela o údajoch či listinách ešte pred ich zverejnením v obchodnom registri
I. Princíp formálnej publicity znamená, že register je každému (verejne) prístupný a že každý má právo do neho nahliadať a obstarávať si kópie a výpisy. Princíp materiálnej publicity (alebo princíp dobrej viery) poskytuje ochranu tomu, kto koná v dôvere v zápis do obchodného registra. Spočíva v tom, že skutočnosti zapísané do obchodného registra sú účinné voči každému odo dňa ich zverejnenia, ibaže by osoba, ktorej sa zápis týka, preukázala, že tretej osobe boli známe ešte pred okamihom ich zverejnenia. Dôkazné bremeno o známosti údaja treťou osobou leží na osobe, ktorej sa zápis týka.
II. Zapísaná osoba musí preukázať, že tretej osobe boli známe (predložené) príslušné doklady splňujúce zákonom stanovené náležitosti, na základe ktorých by bolo možné u príslušného registrového súdu s úspechom podať návrh na zápis tohoto údaja do obchodného registra; dôkaz o tom, že tretia osoba dostala iba (nedoloženú) informáciu o tejto skutočnosti, nestačí. Ak zapísaná osoba dôkazné bremeno v tomto smere neunesie, nemôže proti tomu, kto koná v dôvere v zápis do obchodného registra, namietať, že tento zápis nezodpovedá skutočnosti.