Iný zásah orgánu verejnej správy
Na rozdiel od rozhodnutia alebo opatrenia, ktoré sú verejnomocenskými prejavmi vôle orgánu verejnej správy vyjadrenými slovami alebo znakmi, má iný zásah orgánu verejnej správy čisto faktickú povahu, čiže neprebehlo pri ňom žiadne formalizované administratívne konanie a je výsledkom okamžitého uplatnenia oprávnenia orgánu verejnej správy na mieste samom. Pri inom zásahu sa vyžaduje priame dotknutie na právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach fyzických osôb a právnických osôb. Včasnosť podania tohto typu správnej žaloby je podľa § 256 SSP kombináciou zachovania tak dvojmesačnej subjektívnej, ako aj dvojročnej objektívnej lehoty. Okamih začiatku plynutia subjektívnej lehoty je viazaný na moment, kedy sa osoba dotknutá iným zásahom verejnej správy o tomto dozvedela, pričom vymedzenie objektívnej lehoty je len najneskorším časovým úsekom, do ktorého vôbec možno podať žalobu podľa § 252 ods. 2 SSP. Nakoľko žaloba musí byť podaná tak v subjektívnej, ako aj objektívnej lehote, znamená existencia objektívnej lehoty v podstate to, že ak sa dotknutá osoba o zásahu dozvie až po uplynutí dvoch rokov od jeho vykonania, nemôže sa už domáhať ani určenia nezákonnosti zásahu v zmysle § 252 ods. 2 SSP. Sama existencia objektívnej lehoty však subjektívnu dvojmesačnú lehotu nijako neruší, nepredlžuje ani inak nemení.