Doručovanie zásielky zamestnancovi
Z formulácie ust. § 38 Zák. práce vyplýva, že zákonodarca v prípade písomností zamestnávateľa uprednostňuje priame doručovanie pred doručovaním sprostredkovaným poštou. Písomnosti, ktoré sú doručované poštou, musia byť doporučené, v prípade písomností zamestnávateľa navyše s poznámkou „do vlastných rúk“.... pokiaľ zamestnávateľ doručuje písomnosti poštou, musí ich poslať ako doporučenú zásielku do vlastných rúk, ak túto zásielku prevzala iná osoba než zamestnanec, nebola tým splnená povinnosť zamestnávateľa doručiť túto písomnosť. Pri doručovaní poštou zamestnávateľ zasiela písomnosť na poslednú adresu zamestnanca, ktorá je mu známa, nemá teda povinnosť zisťovať prípadnú novú adresu zamestnanca. Presne sú vymedzené prípady, kedy sa poštou doručovaná zásielka zamestnávateľa alebo zamestnanca môže považovať za riadne doručenú, a to: 1/ ak zamestnanec zásielku prevzal; ak zamestnanec výslovne odmietol prijatie písomnosti (v prípade, že tak urobí, platí nevyvrátiteľná domnienka, že písomnosť bola doručená. 2/ ak zamestnanec prijatie písomnosti odmietne, nastanú účinky doručenia, hoci o tomto následku zamestnanec nebol pri doručovaní poučený a 3/ vrátením odosielajúcemu zamestnávateľovi ako nedoručiteľnú písomnosť za predpokladu, že zamestnanec svojím konaním alebo opomenutím zmaril doručenie písomnosti (ak zamestnanec neoznámil zamestnávateľovi svoju novú adresu a na pôvodne oznámenej adrese sa nezdržuje, svojím konaním tým zmaril možnosť doručenia písomnosti. Vzhľadom na to účinky doručenia nastanú dňom, kedy pošta vráti písomnosť ako nedoručiteľnú.) Z vyššie uvedeného sa tak za doručenú zásielku považuje zamestnávateľom doručované zásielka zamestnancovi poštou ak zásielku zamestnanec prevzal. V danom prípade bolo nepochybne preukázané, že žalobkyňa výpoveď doručovanú jej zamestnávateľom riadne prevzala, preto nemožno prisvedčiť žalobkyni, že z dôvodu, že zásielka neobsahovala označenie „do vlastných rúk“ v dôsledku tejto skutočnosti spôsobila neplatnosť výpovede.