Dĺžka daňovej kontroly

I. Naopak je potrebné zdôrazniť najmä skutočnosť, že správca dane opomenul využiť zákonnú možnosť v zmysle § 15 ods. 17 zákona o správe daní požiadať nadriadený orgán o predĺženie daňovej kontroly, keďže z cit. ustanovenia vyplýva možnosť túto predĺžiť až o 6 mesiacov, ktorý postup by správcovi dane poskytol dostatočný časový priestor na ukončenie daňovej kontroly v zákonnej lehote. Nie je preto prípustné, aby žalobca znášal negatívne dôsledky nesprávneho postupu správcu dane, ktorý opomenul využiť zákonné možnosti pri výkone daňovej kontroly. (6 Sžfk 50/2020 zo dňa 10. septembra 2020)

II. Kasačný súd nevzhliadol dôvodnosť námietky sťažovateľa, podľa ktorej nesúčinnosť žalobkyne bola dôvodom pre to, že správny orgán nestihol lehotu na ukončenie daňovej kontroly. Správca dane disponuje dostatočným personálnym aparátom na to, aby si svoje povinnosti, plynúce mu z právnych predpisov, riadne plnil, a teda vinu za jeho vlastné pochybenia nemôže prenášať na daňový subjekt.

Spisová značka: 4Sžfk/67/2020
Forma rozhodnutia: Rozsudok
Súd: Najvyšší správny súd SR
Dátum rozhodnutia: 27. 6. 2023
Oblasti práva: Správne právo / Dane a poplatky / Daňové orgány; Správa daní a poplatkov
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: EPI Vybrané rozhodnutia NSS SR
Právny inštitút: daňové konanie / daňová kontrola



Civilný sporový poriadok
Správny súdny poriadok
Daňový poriadok
Zákon o dani z pridanej hodnoty
Zákon o súdoch
Ústava Slovenskej republiky
Zákon o správe daní a poplatkov
S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.