Dĺžka daňovej kontroly
I. Naopak je potrebné zdôrazniť najmä skutočnosť, že správca dane opomenul využiť zákonnú možnosť v zmysle § 15 ods. 17 zákona o správe daní požiadať nadriadený orgán o predĺženie daňovej kontroly, keďže z cit. ustanovenia vyplýva možnosť túto predĺžiť až o 6 mesiacov, ktorý postup by správcovi dane poskytol dostatočný časový priestor na ukončenie daňovej kontroly v zákonnej lehote. Nie je preto prípustné, aby žalobca znášal negatívne dôsledky nesprávneho postupu správcu dane, ktorý opomenul využiť zákonné možnosti pri výkone daňovej kontroly. (6 Sžfk 50/2020 zo dňa 10. septembra 2020)
II. Kasačný súd nevzhliadol dôvodnosť námietky sťažovateľa, podľa ktorej nesúčinnosť žalobkyne bola dôvodom pre to, že správny orgán nestihol lehotu na ukončenie daňovej kontroly. Správca dane disponuje dostatočným personálnym aparátom na to, aby si svoje povinnosti, plynúce mu z právnych predpisov, riadne plnil, a teda vinu za jeho vlastné pochybenia nemôže prenášať na daňový subjekt.