Výkon členstva v rade školy súbežne s výkonom funkcie hlavného kontrolóra (k otázke inkompatibility)
Zákon o obecnom zriadení zamedzuje stretu výkonu funkcie hlavného kontrolóra s výkonom členstva v orgáne právnickej osoby zriadenej obcou, tak nemôže dôjsť ani k stretu funkcie hlavného kontrolóra (§ 18f Zákona o obecnom zriadení) a člena rady školského zariadenia (§ 24 ods. 5 zák. č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve v platnom znení), preto odvolací súd je toho názoru, že členstvo v rade školského zariadenia (Materskej školy) nezakladalo povinnosť hlavnému kontrolórovi vzdať sa funkcie v týchto samosprávnych nezávislých orgánoch samosprávy materských škôl. Samospráva nie je zriadená obcou, aj keď obec sa podieľa na jej zriadení delegovaním zástupcov, ale táto samospráva ako poradný orgán je výlučne na presadzovanie verejného záujmu a záujmu žiakov, rodičov, pedagogických zamestnancov a ostatných zamestnancov. Je definovaná ako iniciatívny a poradný orgán pre riaditeľa, pričom činnosť rady školy od činnosti školy, pri ktorej je zriadená, je nezávislá, riadi sa štatútom rady, nemá právnu subjektivitu. Nedochádza k stretu a nezlučiteľnosti funkcie hlavného kontrolóra s funkciou jeho členstva v rade školského zariadenia materskej školy. Podľa odvolacieho súdu zákon neukladá hlavnému kontrolórovi vzdať sa členstva v rade školského zariadenia, resp. že by členstvo v rade školského zariadenia bolo nezlučiteľné s funkciou hlavného kontrolóra tak, ako to má na mysli § 18 ods. 2 písm. c) Zákona o obecnom zriadení, čo by zakladalo zánik funkcie hlavného kontrolóra so zákonom podľa § 18a ods. 8 písm. g) Zákona o obecnom zriadení. Ak sa žalobca nevzdal členstva v rade školského zariadenia materských škôl, neznamená to zánik funkcie hlavného kontrolóra zo zákona pre porušenie ust. § 18 ods. 2 písm. c) Zákona o obecnom zriadení. Preto funkcia hlavného kontrolóra u žalobcu ďalej trvá.