Nekalosúťažné konanie (SP XXXVII/2007)

Ustanovenie § 45 OBZ upravuje skutkovú podstatu klamlivej reklamy. V ustanovení je definovaná klamlivá reklama (nie reklama ako propagácia určitého výrobku, služby a pod.). Klamlivosť treba chápať ako spôsobilosť vyvolať klamlivú predstavu, t.j. spôsobilosť vyvolať predstavu, ktorá je v rozpore so skutočnosťou. Pod spôsobilosťou vyvolania klamlivej reklamy sa dá tiež rozumieť, že klamlivosť je vlastnosť, ktorá môže byť daná aj v prípade, že v skutočnosti nikto oklamaný nie je, ak je tu však možnosť, že by k oklamaniu mohlo dôjsť. Ďalším znakom tohto nekalosúťažného konania je spôsobilosť vyvolať následok spočívajúci v tom, že súťažiteľ získa prospech v hospodárskej súťaži na úkor iného súťažiteľa. Táto skutková podstata je založená na objektívnej zodpovednosti. Skutočnosť, že žalovaný na dočasne uzavretú prevádzku žalobcu vyvesil oznam pre zákazníkov, z ktorého je zrejmý odkaz na telefónne číslo ako kontaktu na žalovaného, je naplnením skutkovej podstaty klamlivej reklamy.
Spisová značka: 5 Obo 138/2000
Forma rozhodnutia: Rozsudok
Súd: Najvyšší súd SR
Dátum rozhodnutia: 1. 1. 2000
Oblasti práva:
Občianske právo / Občianske právo / Občianske súdne konanie
Obchodné právo / Obchod, podnikanie, obchodné právo / Obchodovanie; Obchodné spoločnosti; Obchodný register; Obchodno-záväzkové vzťahy všeobecne
Územná pôsobnosť: Slovensko
Zdroj: Justičná revue
Právny inštitút: nekalá súťaž / klamlivá reklama



S-EPI, s.r.o. © 2010-2025, všetky práva vyhradené

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.