Dôležitým krokom k úspešnému uplatneniu sa na trhu práce je správne zostavenie životopisu a motivačného listu. Tieto dokumenty predstavujú prvú informáciu, podľa ktorej bude potenciálny zamestnávateľ posudzovať uchádzača o pracovné miesto. Dobre napísaný životopis a motivačný list by mali budúceho zamestnávateľa zaujať a presvedčiť o tom, aby uchádzača zaradil do výberového konania. V článku sú uvedené odporúčania, čo by tieto písomnosti mali obsahovať i ďalšie tipy ako napísať životopis a motivačný list.
1. Životopis
Životopis je dokument, ktorého obsahom sú informácie o uchádzačovi o zamestnanie. Pre tento dokument sa používa aj názov Curriculum Vitae (C. V.). V súčasnosti sa uprednostňuje štruktúrovaný životopis pred tradičným životopisom vo forme eseje s chronologickým popisom života uchádzača.
Štruktúrovaný životopis obsahuje informácie usporiadané do určitých celkov. Univerzálny predpis štruktúrovaného životopisu však neexistuje, jeho štýl a usporiadanie závisí od uchádzača a tým vypovedá o jeho racionalite a systematickosti.
Niektoré spoločnosti poskytujú uchádzačom o zamestnanie požadovanú štruktúru, resp. formulár štruktúrovaného životopisu s ohľadom na požiadavky konkrétneho pracovného miesta, ktoré má byť obsadené.
Pre záujemcov o prácu v zahraničí bol na uľahčenie prezentácie schopností a zručností uchádzačov a jednotnosť a prehľadnosť v rôznych štátoch vytvorený vzor európskeho životopisu Europass – životopis v rôznych jazykoch. Okrem toho boli vytvorené ďalšie štyri dokumenty, ktoré sú súčasťou rámca Europass: Europass – jazykový pas, Europass – mobilita, Europass – dodatok k vysvedčeniu/osvedčeniu a Europass – dodatok k diplomu. Europass bol zriadený rozhodnutím Európskeho parlamentu a Rady č. 2241/2004/ES z 15. decembra 2004 o jednotnom rámci Spoločenstva pre transparentnosť kvalifikácií a schopností. Formuláre životopisu sú dostupné na <HTTP: europass.cedefop.europa.eu />.
Všeobecné zásady pre zostavenie štruktúrovaného životopisu
Životopis by mal obsahovať tieto časti:
• Osobné údaje
Na začiatku uveďte meno, priezvisko, tituly a kontaktné údaje. Uveďte hlavne adresu, na ktorú chcete dostať korešpondenciu, telefónne číslo, na ktorom budete dosiahnuteľní a e-mailovú adresu. V tejto časti môžete uviesť aj ďalšie osobné údaje, ako dátum a miesto narodenia, štátnu príslušnosť, národnosť, rodinný stav, počet a vek detí, nie je to však povinné vzhľadom na to, že zamestnávateľ nesmie priamo ani nepriamo diskriminovať uchádzačov, napríklad podľa pohlavia, rodinného stavu, veku, rasy atď.
• Profesijný cieľ
V životopise môžete uviesť vaše pracovné ciele, oblasť činnosti, o ktorú sa zaujímate, čím preukážete budúcemu zamestnávateľovi svoje ambície, a to, že viete, čo chcete.
• Pracovné skúsenosti
Popisu pracovných skúseností venujte mimoriadnu pozornosť. Je kľúčovou časťou životopisu, ktorá potenciálneho zamestnávateľa najviac zaujíma. Priebeh zamestnaní uveďte chronologicky a od konca. Začnite aktuálnou pozíciou, ktorej venujte aj najviac priestoru, pretože zamestnávateľ sa obyčajne chce dozvedieť viac o pracovných skúsenostiach, ktoré ste nadobudli nedávno, ako napríklad o praxi získanej hneď po skončení štúdia. V prípade, že pracovné miesto, o ktoré sa uchádzate, zodpovedá viac pozícii, ktorú ste zastávali dávnejšie v minulosti, zvážte detailnosť jej popisu.
Pracovné pozície popíšte dôkladne, ale bez nadbytočných podrobností. Ku každej pozícii uveďte:
– časové obdobie,
– presnú identifikáciu zamestnávateľa,
– oblasť podnikania,
– dosiahnutú pozíciu. Názvy mnohých pozícií sú dosť všeobecné (napr. manažér, asistent, referent), preto je pre lepšiu predstavu vhodné uviesť stručný popis pracovnej činnosti – hlavné pracovné úlohy, zodpovednosti, projekty, na ktorých ste sa podieľali, a pod. Pri každej pozícii môžete uviesť aj jeden pracovný úspech, ktorý je s ňou spojený. Ak máte skúsenosti s vedením ľudí, doplňte o príklad so zvládnutím náročnej situácie. Ak ste v jednej organizácii pracovali na viacerých pozíciách, uveďte najskôr organizáciu a potom pozície v chronologickom poradí od poslednej po prvú.
Ak ste absolventom alebo máte málo pracovných skúseností, zdôraznite svoje vzdelanie a popíšte svoje pracovné skúsenosti počas vzdelávania.
V tejto časti sa odporúča uviesť aj obdobia, počas ktorých ste boli v evidencii uchádzačov o zamestnanie, na materskej dovolenke a pod., hlavne ak trvajú dlhšie ako pol roka, aby ste zachovali nadväznosť rokov.
• Vzdelanie
Pri uvedení vzdelania začnite podobne ako pri pracovných skúsenostiach od konca (doktorandské štúdium, vysokoškolské štúdium, stredná škola). Pre každý stupeň štúdia uveďte:
– časové obdobie štúdia,
– názov a sídlo školy,
– odbor, špecializáciu, príp. aj názov záverečnej práce,
– spôsob ukončenia školy (štátna skúška, maturitná skúška a pod.).
V životopise môžete uviesť aj školu, na ktorej práve študujete, študijné pobyty či prácu popri štúdiu. Základná škola sa nezvykne uvádzať, pretože sa jej absolvovanie pokladá za samozrejmosť. Vzdelanie zdôrazňujte hlavne, ak ste krátko po skončení školy a máte ešte málo praktických skúseností. Ak pracujete dlhšie ako päť rokov, zamerajte sa radšej na popísanie pracovných skúseností, čo zamestnávateľov zvyčajne viac zaujíma.
• Ďalšie vzdelávanie
Všetky absolvované kurzy, školenia, tréningy a pod., z ktorých máte doklad o ich absolvovaní, uvádzajte opäť chronologicky od súčasnosti smerom do minulosti. Vhodné je uviesť časový údaj, presný názov kurzu, názov vzdelávacej inštitúcie, popísať obsah školení a spomenúť získaný doklad o vzdelaní. Pozornosť venujte hlavne vzdelávaniu, ktoré podporuje váš profesijný cieľ. Táto časť je v životopise dôležitá, pretože hovorí o tom, že sa stále vzdelávate a máte záujem odborne rásť.
• Jazykové znalosti
V súčasnosti je znalosť aspoň jedného cudzieho jazyka priam nevyhnutnosťou, preto napíšte, ktoré jazyky ovládate a na akej úrovni - či ide o aktívnu alebo pasívnu znalosť, či ovládate odbornú terminológiu v niektorej oblasti a pod. Snažte sa uviesť reálnu úroveň ovládania cudzích jazykov, lebo na pohovore môže dôjsť k praktickému prevereniu vašich jazykových znalostí. V prípade, že sa uchádzate o prácu v zahraničí a píšete životopis v cudzom jazyku, uveďte aj to, ktorý jazyk je materinský.
• Schopnosti, zručnosti, osobnostné vlastnosti
V tejto časti životopisu uveďte všetky zručnosti, ktoré máte, napríklad technické zručnosti súvisiace s ovládaním informačných systémov a technológií (uveďte všetky programy, ktoré ovládate, vrátane úrovne, napr. znalosť na základnej úrovni, užívateľskej či administrátorskej úrovni), ekonomické znalosti – ovládanie účtovníctva, vedenie pokladnice a pod., strojopis, vodičský preukaz a ďalšie. Okrem toho uveďte schopnosti a osobné vlastnosti, ako napr. organizačné schopnosti, schopnosť pracovať v tíme, odolnosť voči záťaži, schopnosť pracovať pod tlakom, zodpovednosť, spoľahlivosť, analytické myslenie, komunikatívnosť, pričom zdôraznite tie, ktoré súvisia s pracovným miestom, o ktoré sa uchádzate. Uviesť môžete aj to, kde ste schopnosti a zručnosti nadobudli (v práci, v škole, členstvom v nejakej organizácii a pod.), prípadne výsledky či úspechy, ktoré o nich svedčia.
• Osobné záujmy
Osobné záujmy nie je nutné uvádzať. Uviesť ich môžete, ak podporujú váš profesijný cieľ alebo preukazujú váš rozhľad a pod. Záujmy prezradia veľa o vašej osobnosti – napríklad uprednostňovanie kolektívnych športov hovorí o tom, že ste tímový hráč, naopak, uprednostňovanie individuálnych športov, že ste skôr introvert. V tejto časti možno uviesť aj členstvo v kluboch, združeniach, asociáciách, profesijných organizáciách a pod.
• Referencie
V tejto časti uveďte mená a kontaktné údaje osôb, ktoré o vás môžu podať referencie, napríklad kontaktné údaje bývalých zamestnávateľov alebo učiteľov.
• Miesto a dátum napísania životopisu a vlastnoručný podpis
Dátum napísania životopisu by mal byť vždy aktuálny. Podpísaním životopisu potvrdzujete pravdivosť údajov. Ak posielate životopis poštou, mal by byť podpísaný vlastnou rukou.
Tipy pre napísanie životopisu
• Zamerajte sa na podstatné
Životopis musí byť prehľadný, stručný a zároveň hutný. Zamestnávateľ by mal o vás získať predstavu už po niekoľkých sekundách čítania. Personalisti často čítajú stovky životopisov, a preto im túto prácu uľahčite. Životopis by mal mať ideálne jednu stranu, najviac však tri strany. V tom prípade sa snažte uviesť kľúčové informácie na prvú stranu. Ak to nie je možné, uveďte na prvú stranu krátky obsah alebo profil. Dlhší životopis by sa mohol pokladať za príliš rozsiahly aj v prípade, že máte výbornú odbornú prax a skúsenosti.
• Prispôsobte životopis požiadavkám pracovného miesta, o ktoré sa uchádzate
V životopise sa sústreďte na to, čo vás najviac vystihuje a čo je dôležité pre pracovné miesto, o ktoré sa uchádzate. Dobrá znalosť organizácie, v ktorej sa uchádzate o prácu, vám pomôže prispôsobiť životopis obsadzovanej pozícii. Zvýraznite svoje prednosti, pre ktoré by ste mali byť vybraný na pracovné miesto práve vy, uveďte vaše doterajšie úspechy, aktivity a prínos pre minulých zamestnávateľov. Ak sa dá, použite čísla na podloženie informácií, napríklad koľkých ľudí ste riadili, o koľko percent sa zvýšili tržby pod vaším vedením a pod. Snažte sa čo najlepšie „predať“, avšak nepreháňajte a nič si nevymýšľajte.
• Dajte si záležať na vzhľade životopisu
– Pri písaní používajte jeden typ písma (napríklad Arial alebo Verdana). Životopis píšte vlastnou rukou len v prípade, že to organizácia požaduje kvôli grafologickému posúdeniu rukopisu.
– Vyberte si jeden formát, ktorý dodržiavajte v celom dokumente. Použiť môžete i niektorú zo šablón ponúkaných textovým editorom Microsoft Office Word. Nepoužívajte výstredné úpravy dokumentu, dovoliť by ste si to mohli iba v prípade, že by ste chceli získať pracovné miesto, kde sa vyžaduje kreativita (napr. práca v reklamnej agentúre).
– Vyberte vhodné a výstižné nadpisy, medzi odsekmi nechávajte voľný priestor. Píšte heslovite, prípadne používajte krátke vety.
– Dbajte na estetickú úpravu životopisu a pravopis.
– Nepoužívajte skratky. Profesionálny alebo technický žargón používajte len v prípade, že súvisí s pozíciou, o ktorú sa uchádzate.
– Životopis usporiadajte tak, aby veta či myšlienka neprechádzali na inú stranu.
– Ak chcete vložiť fotografiu, dajte ju do pravej hornej časti. Vyberte fotografiu, ktorá je vhodná na doklady.
• Ďalšie rady:
– Do životopisu nie je potrebné uvádzať dôvody odchodu z predchádzajúcich zamestnaní. Tieto informácie môžete poskytnúť na prijímacom pohovore.
– Dajte si pozor na to, aby všetky časové údaje na seba nadväzovali. Prestávky vo svojom štúdiu a kariére vysvetlite.
– Ak organizácia vyžaduje znalosť cudzieho jazyka, vypracujte životopis v príslušnom jazyku a nechajte si preklad skontrolovať v prípade, že neovládate tento jazyk na profesionálnej úrovni. Zároveň sa pripravte na to, že ak vás pozvú na pohovor, časť pohovoru môže prebiehať v cudzom jazyku.
– Ak posielate životopis e-mailom, zvoľte bežne používané formáty dokumentov, ktoré nespôsobujú problémy pri ich posielaní a otváraní.
– Požiadajte niekoho, aby prečítal váš životopis skôr, ako ho pošlete a posúdil, či je jeho obsah zrozumiteľný, jasný, výstižný.
• Myslite na to, že zamestnávatelia si v životopise zvyknú všímať:
– Ako často uchádzač menil vzdelávacie inštitúcie a zamestnávateľov?
– Je možné v zmenách sledovať kontinuitu a cieľavedomosť?
– Rozširovali sa zodpovednosti a právomoci uchádzača?
– Ako dlho trval pracovný pomer u jednotlivých zamestnávateľov?
– Aké dôvody viedli k zmene v rôznych funkciách?
– Ukončil uchádzač začaté štúdium?
– Existujú medzi úsekmi vo vzdelávaní a zamestnaniach časové medzery?
– Boli pracovné pomery ukončené v neobvyklých termínoch?
– Zhodujú sa časové údaje v životopise s časovými údajmi na vysvedčeniach a v pracovných posudkoch?
– Existujú v živote uchádzača zvláštne dôvody, ktoré sa odohrali súbežne so zmenou vzdelávania alebo zamestnania (napr. narodenie dieťaťa a pod.)?
2. Motivačný list
Životopis by mal byť vždy pripojený k sprievodnému listu. Ak je cieľom listu popísanie pohnútok, prečo sa uchádzate o pracovné miesto, prečo chcete pracovať v danej organizácii a ako môžete prispieť k dosiahnutiu cieľov organizácie, hovorí sa mu motivačný list.
Motivačný list je na prvom mieste v balíčku písomností zasielaných budúcemu zamestnávateľovi. Forma a obsah motivačného listu nie sú presne dané, preto v ňom máte priestor písomne demonštrovať svoje komunikačné zručnosti a logiku myslenia. Mali by ste ho napísať vecne a vyvolať ním záujem čitateľa. Údaje v motivačnom liste a v životopise by sa nemali opakovať. V motivačnom liste sa zamerajte na potvrdenie odborných znalostí požadovaných v inzeráte a priamo a precízne odpovedzte na konkrétnu ponuku zamestnania. Informácie zo životopisu, ktoré považujete za veľmi dôležité, môžete v motivačnom liste rozpísať do detailov, prípadne v ňom môžete uviesť aj ďalšie informácie, ktoré ste do životopisu nenapísali. Ak oslovujte organizáciu naslepo a neviete, či je v organizácii primerané voľné pracovné miesto, motivačný list by sa mal stať spúšťacím mechanizmom na strane zamestnávateľa, aby vás pozval na pohovor.
Obsah motivačného listu
Motivačný list by mal obsahovať tieto hlavné časti:
> Adresa odosielateľa
Svoje kontaktné údaje uveďte v hornej časti listu.
> Dátum
> Adresa príjemcu
List adresujte kontaktnej osobe, ktorá je uvedená v inzeráte alebo personalistovi organizácie.
> Informácia, o ktorú pozíciu sa uchádzate a odkiaľ ste sa o nej dozvedeli
Uveďte, o ktorú pozíciu máte záujem a v ktorom médiu a kedy bola ponuka zverejnená, resp. ako ste sa o tejto možnosti dozvedeli (kontakt na veľtrhu práce a pod.). Napríklad: „...reagujem na ponuku zverejnenú v denníku...dňa...“, „zaujímam sa o pozíciu referentky.“
> Vlastný obsah
Táto časť listu je najdôležitejšia. Jej cieľom je ukázať, akým prínosom môžete byť pre zamestnávateľa. Uveďte, prečo sa zaujímate o pracovné miesto, čo môžete organizácii ponúknuť, aké sú vaše odborné záujmy a čím môžete doložiť svoj profesionálny úspech. Popíšte významné výsledky, ktoré sa doteraz dosiahli, napr. aké projekty ste viedli, aké významné kontrakty ste uzatvorili, o koľko percent sa vám podarilo zvýšiť tržby a pod. Zároveň naznačte, akým spôsobom by ste mohli využiť vaše doterajšie skúsenosti na novom pracovnom mieste. V tejto časti listu by ste mali presvedčiť potenciálneho zamestnávateľa o svojom záujme a motivácii pracovať na pozícii, o ktorú sa uchádzate.
Použiť môžete tieto slovné spojenia:
– mám skúsenosti v oblasti...,
– počas štúdia som vykonával/vykonávala prax...,
– ovládam...,
– mojimi silnými stránkami sú...,
– zaujala ma vaša pracovná ponuka, pretože...,
– rád/rada využijem svoje znalosti pre vašu spoločnosť,
– verím, že pre vás budem prínosom.
> Záver
V závere motivačného listu vyjadrite záujem stretnúť sa osobne na prijímacom pohovore, prípadne navrhnite termín stretnutia. Zároveň poďakujte za čas venovaný vášmu listu.
Napríklad: „Rád/rada doplním ďalšie informácie na prijímacom interview.“, „Ďakujem za posúdenie mojich dokumentov.“
> Podpis
Ak posielate sprievodný list prostredníctvom pošty, podpíšte ho vlastnoručne. Elektronický podpis je prípustný len pre zasielanie dokumentov e-mailom.
> Zoznam príloh
Uveďte, ktoré dokumenty tvoria prílohy motivačného listu (životopis, kópie vysvedčení, certifikáty, referencie a pod.).
> Písomný súhlas na spracovanie osobných údajov
K motivačnému listu a životopisu je potrebné doložiť i súhlas na spracovanie osobných údajov v súvislosti so zákonom č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov. Písomným súhlasom dovoľujete budúcemu zamestnávateľovi alebo personálnej agentúre pracovať s vašimi osobnými údajmi. Takýto súhlas musí obsahovať údaje o tom, kto ho poskytol, komu, na aký účel, zoznam osobných údajov, dobu platnosti súhlasu a podmienky jeho odvolania. Súhlas bez vlastnoručného podpisu je neplatný.
Odporúčania pre napísanie motivačného listu
• Motivačný list sa stáva prekážkou v úspechu častejšie, ako sa pripúšťa. Vyplýva to zo skutočnosti, že pisateľ zriedka reaguje na špeciálny problém osloveného zamestnávateľa a že pre hodnotiteľa je náročné posúdiť, či uchádzač plní prezentované predpoklady alebo nie. Pred napísaním motivačného listu si preto poznačte požiadavky na pracovné miesto a v motivačnom liste píšte hlavne o tých schopnostiach a skúsenostiach, ktoré zodpovedajú týmto požiadavkám.
• Motivačný list nemá byť skrátenou verziu životopisu. Skôr sa zamerajte na preukázanie toho, ako chcete využiť svoje schopnosti a skúsenosti na pracovnom mieste, o ktoré sa uchádzate, a čím môžete byť pre zamestnávateľa prínosom.
• Ak sa uchádzate o viacero pozícií, napíšte motivačný list osobitne pre každú z nich.
• Skúsenosti ukazujú, že hodnotiteľ najprv posudzuje, aký má z listu dojem. Jeho pozornosť priťahuje formálne spracovanie a logika členenia textu. Možno sa tak napríklad stretnúť s interpretáciou, že nedbalo napísaný a usporiadaný list svedčí o tom, že pisateľ je málo výraznou osobnosťou alebo že činnosti prevedie unáhlene a nie je schopný postupovať systematicky. Nedbanlivo štylizovaná žiadosť však môže signalizovať i to, že uchádzačovi nezáleží na pracovnom mieste alebo vyjadruje istú namyslenosť uchádzača, že zamestnávateľ môže byť rád, keď sa u neho uchádza o prácu. Protikladom takého motivačného listu je jeho esteticky perfektná podoba. Pisateľom môže byť aj neistý kandidát, pedant alebo niekto, kto pôsobí lepším dojmom, než aký je v skutočnosti. Ak je list napísaný ako podľa šablóny, zvádza to k predstave, že sa prezentuje osobnosť, ktorá myslí v normách a hodí sa skôr na pozície na nižšej a strednej úrovni riadenia. Dajte si preto záležať na forme a obsahu motivačného listu.
• Motivačný list by mal byť stručný, jasný, výstižný. Mal by mať najviac 1 stranu.
• Používajte rovnaký typ písma ako v životopise. Dbajte na pravopis.
• Vyhnite sa heslám, frázam a vychvaľovaniu svojej osoby.
• Ak posielate motivačný list e-mailom, v sprievodnom liste nepoužívajte diakritiku.
Záver
Na vypracovaní životopisu a motivačného listu si dajte záležať. Práve tieto dokumenty budú kľúčové pri rozhodnutí potenciálneho zamestnávateľa, že na prijímací pohovor pozve práve vás.
Príklad životopisu 1
Životopis
Osobné údaje
Meno, priezvisko, titul: Ing. Martin Kováč
Adresa: Krátka 2, 040 01 Košice
Číslo telefónu: 055/123 45 67
e-mail: kovac@nieco.com
Profil Skúsený obchodný manažér s organizačnými, komunikačnými a manažérskymi schopnosťami.
Pracovné skúsenosti
2003 – súčasnosť XYZ, s. r. o., Košice
Pozícia: obchodný manažér
Oblasť podnikania: FMCG potravinárstvo
Náplň práce:
• zodpovednosť za komunikáciu a uzatváranie zmlúv s obchodnými reťazcami
• spracovávanie cenových ponúk, príprava podkladov a účasť na obchodných rokovaniach
• realizácia a spracovanie výsledkov prieskumov trhu
• komunikácia so zahraničnými obchodnými partnermi v anglickom jazyku
• vedenie tímu (5 obchodných zástupcov)
2000 – 2003 ABC, s. r. o., Košice
Pozícia: asistent marketingového manažéra
Náplň práce:
• vyhľadávanie klientov
• prezentácia produktov spoločnosti klientom
• komunikácia s reklamnými agentúrami
• propagačné aktivity
Vzdelanie
1995 – 2000 Ekonomická univerzita v Bratislave
Podnikovohospodárska fakulta v Košiciach
Odbor: Ekonomika a manažment podniku
Téma diplomovej práce: Riadenie dodávateľského reťazca (SCM) v podmienkach globalizácie svetového obchodu
Štúdium ukončené štátnou skúškou 20. 5. 2000
1991 – 1995 Gymnázium, Trebišovská 12, Košice
Štúdium ukončené maturitnou skúškou
Ďalšie vzdelávanie
február 2004 Vzdelávacia inštitúcia
kurz: Ako robiť a vyhodnocovať prieskumy trhu (certifikát)
marec 2002 Vzdelávacia inštitúcia
kurz: Techniky a psychológia predaja (certifikát)
Jazykové znalosti: anglický jazyk – aktívne (certifikát FCE), ovládanie obchodnej angličtiny
nemecký jazyk – pasívne
Ekonomické znalosti: hospodárska korešpondencia, účtovníctvo
Počítačové znalosti: MS Office – pokročilá užívateľská úroveň
Adobe (Photoshop, Illustrator) – základná úroveň
Osobnostné vlastnosti,
zručnosti: zodpovednosť, samostatnosť, flexibilita, komunikatívnosť, záujem vzdelávať sa, ochota cestovať, vodičský preukaz skupiny B
Záujmy: literatúra faktu, cestovanie
Referencie: Ing. Júlia Nová, XZY, s. r. o., 055/765 43 21
Košice, 10. 2. 2007
Vlastnoručný podpis
Príklad životopisu 2: Europass – životopis
|
|
|
| Europass – životopis
|
| Osobné údaje
|
| Priezvisko / Meno
| Kováč Ján
| Adresa
| Krátka 2, 040 01 Košice
| Telefón
| (+421) 55 123 45 67
|
|
| E-mail
| jan.kovac@nieco.sk
| Štátna príslušnosť
| Slovenská republika
| Dátum narodenia
| 25. apríla 1970
| Požadované zamestnanie
| manažér cestovného ruchu
| Prax
|
| Od – do
| 1. august 2004
| Zamestnanie alebo
pracovné zaradenie
| junior manažér
| Hlavné činnosti a zodpovednosť
| organizovanie zájazdov cestovnej kancelárie (európske destinácie)
| Názov a adresa zamestnávateľa
| CK Leto, Horná 273, 040 01 Košice
| Druh práce alebo odvetvie hospodárstva
| cestovný ruch
|
|
| Vzdelávanie a príprava
|
| Od – do
| 1999 – 2004
| Názov získanej kvalifikácie
| Inžinier ekonómie
| Hlavné predmety / profesijné zručnosti
| manažment, marketing, finančné riadenie podniku, hospodárska geografia, anglický jazyk, nemecký jazyk, informačné systémy
| Názov a typ organizácie poskytujúcej vzdelávanie a prípravu
| Ekonomická univerzita v Bratislave, Podnikovohospodárska fakulta v Košiciach
| Stupeň vzdelania v národnej alebo medzinárodnej klasifikácii
| vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
|
|
| Osobná spôsobilosť
|
| Materinský jazyk
| slovenský jazyk
| Ďalšie jazyky
|
| Sebahodnotenie
|
| Porozumenie
| Hovorenie
| Písanie
| Európska úroveň (*)
|
| Počúvanie
| Čítanie
| Ústna interakcia
| Samostatný ústny prejav
|
| anglický jazyk
|
| C1
| skúsený používateľ
| B2
| samostatný používateľ
| B2
| samostatný používateľ
| B1
| samostatný používateľ
| B1
| samostatný používateľ
| nemecký jazyk
|
| B1
| samostatný používateľ
| B1
| samostatný používateľ
| B1
| samostatný používateľ
| B1
| samostatný používateľ
| A1
| používateľ základov jazyka
|
| (*) Úroveň podľa Spoločného európskeho referenčného rámca (CEF)
|
Organizačné zručnosti a kompetencie
|
dobré organizačné schopnosti (plánovanie a organizovanie zájazdov v súčasnom zamestnaní)
| Počítačové zručnosti a kompetencie
| dobrá užívateľská úroveň zručností v prostredí Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint), v internetovom vyhľadávaní, schopnosť práce s účtovným programom (MRP) a rezervačným programom (Galileo)
| Ďalšie zručnosti a kompetencie
| v rokoch 1988-1999 člen futbalového tímu, v súčasnosti ako hobby trénovanie futbalu (vedúci v letných športových táboroch)
| Vodičský preukaz
| skupina B
| Doplňujúce informácie
| rodinný stav – slobodný
| Prílohy
| kópia vysokoškolského diplomu
| | | | | | | | | | | | | | | |
Spracované podľa: http://europass.cedefop.europa.eu/
Príklad motivačného listu
Ing. Ján Krátky, Stromová 2, 040 01 Košice
tel. č. 0905 123 456, e-mail: kratky@nieco.com
Váž. pán
Ing. Jozef Dlhý
Oddelenie ľudských zdrojov
XYZ, s. r. o.
Hlavná 1
040 01 Košice Košice 11. 2. 2007
Vážený pán inžinier,
zaujímam sa o pozíciu projektového manažéra, o ktorej som sa dozvedel z ponuky uverejnenej v denníku ... dňa 10. februára 2007.
Rád by som získal prácu na uvedenej pozícii, pretože jej náplň korešponduje s mojím cieľom riadiť projekty. Mám skúsenosti s prácou na projektoch, vedením ľudí a koordináciou činností, ktoré iste využijem na danej pozícii.
Som presvedčený, že svojimi odbornými znalosťami a osobnostnými vlastnosťami, medzi ktoré patria hlavne schopnosť pracovať v tíme, zodpovednosť a komunikatívnosť, môžem byť prínosom pre vašu spoločnosť a jej rozvoj.
Budem rád, ak ma oslovíte a dostanem príležitosť doplniť ďalšie informácie na prijímacom pohovore.
S pozdravom,
Jozef Dlhý
Prílohy: Životopis
Súhlas na spracovanie a archiváciu osobných údajov
|
|
|
Autor: Ing. Cecília Olexová, PhD.