C-660/20 MK proti Lufthansa CityLine GmbH.
Z odôvodnenia
1. Doložka 4 bod 1 rámcovej dohody o práci na kratší pracovný čas, uzavretej 6. júna 1997, ktorá sa nachádza v prílohe k smernici Rady 97/81/ES z 15. decembra 1997 týkajúcej sa rámcovej dohody o práci na kratší pracovný čas, ktorú uzavreli UNICE, CEEP a ETUC,
sa má vykladať v tom zmysle, že:
vnútroštátna právna úprava, ktorá podmieňuje vyplatenie odmeny za prácu nadčas jednotným spôsobom pre pracovníkov na kratší pracovný čas a pre porovnateľných pracovníkov na plný úväzok prekročením rovnakého počtu hodín práce v rámci danej činnosti, akou je letová služba pilota, predstavuje „menej priaznivé“ zaobchádzanie s pracovníkmi na kratší pracovný čas v zmysle tohto ustanovenia.
2. Doložka 4 body 1 a 2 rámcovej dohody o práci na kratší pracovný čas, uzavretej 6. júna 1997, ktorá sa nachádza v prílohe k smernici 97/81,
sa má vykladať v tom zmysle, že:
bráni vnútroštátnej právnej úprave, ktorá podmieňuje vyplatenie odmeny za prácu nadčas jednotným spôsobom pre pracovníkov na kratší pracovný čas a pre porovnateľných pracovníkov na plný úväzok prekročením rovnakého počtu hodín práce v rámci danej činnosti, akou je letová služba pilota, na účely kompenzovania pracovného zaťaženia, ktoré je pre túto činnosť príznačné.