C-640/21 SC Zes Zollner Electronic SRL v. Direcţia Regională Vamală Cluj – Biroul Vamal de Frontieră Aeroport Cluj Napoca.
Z odôvodnenia
1. Články 173 a 174 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 952/2013 z 9. októbra 2013, ktorým sa ustanovuje Colný kódex Únie,
sa majú vykladať v tom zmysle, že:
nie sú uplatniteľné v prípade, keď deklarant po podaní svojho colného vyhlásenia a po prepustení tovaru zistí, že predmetom uvedeného vyhlásenia malo byť aj nadbytočné množstvo tovaru v porovnaní s množstvom, ktoré bolo pôvodne predmetom tohto vyhlásenia, keďže:
– na jednej strane žiadosť o opravu colného vyhlásenia na základe prvého z týchto ustanovení nemožno prijať, ak smeruje k zmene tohto vyhlásenia tak, aby sa vzťahovalo na nadbytočné množstvo tovaru v porovnaní s množstvom, ktoré je v ňom uvedené, a
– na druhej strane žiadosť o zrušenie platnosti colného vyhlásenia na základe druhého z týchto ustanovení nemožno prijať, ak bola táto žiadosť podaná po prepustení tovaru bez toho, aby patrila medzi prípady určené Európskou komisiou za uplatnenia článku 175 tohto nariadenia.
2. Nariadenie č. 952/2013, a najmä jeho článok 42, článok 139 ods. 1 a článok 158 ods. 1
sa má vykladať v tom zmysle, že:
ak deklarant po prepustení tovaru zistí, že množstvo dovezeného tovaru je vyššie ako množstvo, ktoré uviedol vo svojom colnom vyhlásení, je povinný podať nové colné vyhlásenie týkajúce sa tohto nadbytočného množstva. Ak sú v prípade takéhoto oneskoreného vyhlásenia colné orgány povinné uplatniť vnútroštátnu právnu úpravu stanovujúcu sankcie v súlade s článkom 42 tohto nariadenia, musia na účely právnej kvalifikácie prípadne spáchaného porušenia a na prípadné určenie sankcií súvisiacich s porušením colnej právnej úpravy, ktoré sa majú uložiť, zohľadniť všetky relevantné skutočnosti, vrátane, ak je to potrebné, dobrej viery deklaranta, aby sa zabezpečilo, že tieto sankcie budú účinné, primerané a odrádzajúce.