C-626/21 Funke Sp. z o.o. proti Landespolizeidirektion Wien.
Z odôvodnenia
1. Články 20 a 22 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 765/2008 z 9. júla 2008, ktorým sa stanovujú požiadavky akreditácie a dohľadu nad trhom v súvislosti s uvádzaním výrobkov na trh a ktorým sa zrušuje nariadenie Rady (EHS) č. 339/93, článok 12 a príloha II k smernici Európskeho parlamentu a Rady 2001/95/ES z 3. decembra 2001 o všeobecnej bezpečnosti výrobkov, zmenenej nariadením č. 765/2008, ako aj príloha k vykonávaciemu rozhodnutiu Komisie (EÚ) 2019/417 z 8. novembra 2018, ktorým sa stanovujú usmernenia pre riadenie systému Európskej únie na rýchlu výmenu informácií (RAPEX) vytvoreného podľa článku 12 smernice 2001/95/ES o všeobecnej bezpečnosti výrobkov a jeho systému oznamovania
sa majú vykladať v tom zmysle, že:
hospodárskemu subjektu, ktorého záujmy môžu byť poškodené oznámením, ktoré členský štát zaslal podľa článku 22 nariadenia č. 765/2008 Komisii, ako je dovozca výrobkov uvedených v tomto oznámení, priznávajú právo požiadať príslušné orgány oznamujúceho členského štátu o doplnenie tohto oznámenia.
2. Články 20 a 22 nariadenia (ES) č. 765/2008, článok 12 a príloha II k smernici 2001/95/ES, zmenenej nariadením č. 765/2008, ako aj príloha k vykonávaciemu rozhodnutiu 2019/417 v spojení s článkom 47 Charty základných práv Európskej únie
sa majú vykladať v tom zmysle, že:
hospodársky subjekt, akým je dovozca výrobkov uvedených v oznámení vykonanom podľa článku 22 nariadenia č. 765/2008, ktorý nie je adresátom opatrenia, na základe ktorého došlo k tomuto oznámeniu, a ktorého záujmy môžu byť poškodené z dôvodu neúplnosti uvedeného oznámenia, musí mať v oznamujúcom členskom štáte k dispozícii prostriedok nápravy na to, aby sa mohol domôcť toho, že povinnosti, ktoré v tejto súvislosti má tento členský štát, budú splnené.