C-424/23 DYKA Plastics NV proti Fluvius System Operator CV.
Z odôvodnenia
1. Článok 42 ods. 3 smernice Európskeho parlamentu a Rady 2014/24/EÚ z 26. februára 2014 o verejnom obstarávaní a o zrušení smernice 2004/18/ES
sa má vykladať v tom zmysle, že:
výpočet metód formulovania technických špecifikácií v tomto ustanovení je taxatívny, bez toho, aby boli dotknuté záväzné vnútroštátne technické pravidlá, ktoré sú zlučiteľné s právom Únie v zmysle uvedeného ustanovenia, a bez toho, aby bol dotknutý článok 42 ods. 4 tejto smernice.
2. Článok 42 ods. 4 smernice 2014/24
sa má vykladať v tom zmysle, že:
verejní obstarávatelia nemôžu bez doplnenia slovami „alebo rovnocenné“ v technických špecifikáciách verejnej zákazky na uskutočnenie stavebných prác spresniť, z akých materiálov musia byť vyrobené produkty ponúkané uchádzačmi, pokiaľ použitie určitého materiálu nevyhnutne nevyplýva z predmetu zákazky, keďže neprichádza do úvahy žiadna alternatíva založená na odlišnom technickom riešení.
3. Článok 42 ods. 2 smernice 2014/24 v spojení s článkom 18 ods. 1 tejto smernice
sa má vykladať v tom zmysle, že:
povinnosť poskytnúť hospodárskym subjektom rovnaký prístup k postupom obstarávania a zákaz vytvárania neopodstatnených prekážok otváraniu verejného obstarávania hospodárskej súťaži, ktoré sú uvedené v tomto poslednom uvedenom ustanovení, sú nevyhnutne porušené, ak verejný obstarávateľ prostredníctvom technickej špecifikácie, ktorá nie je zlučiteľná s pravidlami uvedenými v článku 42 ods. 3 a 4 uvedenej smernice, vylúči určité podniky alebo určité produkty.