C-405/23 Touristic Aviation Services Ltd proti Flightright GmbH.
Z odôvodnenia
Článok 5 ods. 3 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 z 11. februára 2004, ktorým sa ustanovujú spoločné pravidlá systému náhrad a pomoci cestujúcim pri odmietnutí nástupu do lietadla, v prípade zrušenia alebo veľkého meškania letov a ktorým sa zrušuje nariadenie (EHS) č. 295/91,
sa má vykladať v tom zmysle, že:
skutočnosť, že personál prevádzkovateľa letiska zodpovedného za naloženie batožiny do lietadiel je v nedostatočnom počte, môže predstavovať „mimoriadnu okolnosť“ v zmysle tohto ustanovenia. Na to, aby sa letecký dopravca, ktorého let mal veľké meškanie z dôvodu takejto mimoriadnej okolnosti, zbavil svojej povinnosti náhrady cestujúcim stanovenej v článku 7 tohto nariadenia, je však povinný preukázať, že tejto okolnosti nebolo možné zabrániť ani vtedy, keby boli prijaté všetky primerané opatrenia, a že prijal opatrenia primerané situácii, ktoré by mohli tiež zabrániť následkom tejto okolnosti.