C-390/21 ADPA European Independent Automotive Data Publishers Association internationale Vereinigung ohne Gewinnerzielungsabsicht – IvoG – belgischen Rechts a Gesamtverband Autoteile-Handel e.V. v. Automobiles PEUGEOT SA a PSA Automobiles SA.
Z odôvodnenia
1. Články 61 a 63 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/858 z 30. mája 2018 o schvaľovaní motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel, ako aj systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre takéto vozidlá a o dohľade nad trhom s nimi, ktorým sa menia nariadenia (ES) č. 715/2007 a (ES) č. 595/2009 a zrušuje smernica 2007/46/ES, v spojení s článkom 86 ods. 1 bodom 4 a článkom 86 ods. 2, ako aj s prílohou XI bodom 1 tohto nariadenia
2. sa majú vykladať v tom zmysle, že:
3. sú uplatniteľné na modely vozidiel schválených podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 z 20. júna 2007 o typovom schvaľovaní motorových vozidiel so zreteľom na emisie ľahkých osobných a úžitkových vozidiel (Euro 5 a Euro 6) a o prístupe k informáciám o opravách a údržbe vozidiel.
4. Článok 61 ods. 1 nariadenia 2018/858
5. 8. sa má vykladať v tom zmysle, že:
6. povinnosť, ktorú tento článok ukladá výrobcom automobilov, aby poskytli neobmedzený, štandardizovaný a nediskriminačný prístup k informáciám o opravách a údržbe motorových vozidiel definovaným v článku 3 bode 48 tohto nariadenia, zahŕňa povinnosť umožniť vydavateľom technických informácií spracovávať a využívať tieto informácie na účely ich obchodnej činnosti v rámci dodávateľského reťazca na trhu s náhradnými dielmi bez toho, aby podliehali iným podmienkam, než sú podmienky stanovené v uvedenom nariadení.
7. Článok 63 nariadenia 2018/858 v spojení s odôvodnením 52 tohto nariadenia a zásadou rovnosti zaobchádzania
5. 8. sa má vykladať v tom zmysle, že:
9. pojem „zodpovedajúce a primerané poplatky“ uvedený v tomto článku jednak ukladá výrobcom automobilov povinnosť zohľadniť obchodnú činnosť, v rámci ktorej sú informácie o opravách a údržbe vozidiel využívané jednotlivými nezávislými prevádzkovateľmi, a jednak im umožňuje účtovať poplatky presahujúce obyčajné náklady vynaložené v dôsledku prístupu k daným informáciám, ktoré musia podľa tohto nariadenia poskytovať týmto prevádzkovateľom, avšak pod podmienkou, že tieto poplatky nie sú pre prevádzkovateľov odradzujúce.