C-385/23 Matkustaja A v. Finnair Oyj.
Z odôvodnenia
Článok 5 ods. 3 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 z 11. februára 2004, ktorým sa ustanovujú spoločné pravidlá systému náhrad a pomoci cestujúcim pri odmietnutí nástupu do lietadla, v prípade zrušenia alebo veľkého meškania letov a ktorým sa zrušuje nariadenie (EHS) č. 295/91,
sa má vykladať v tom zmysle, že:
vznik nečakanej a doteraz neznámej technickej poruchy, ku ktorej došlo v prípade nového modelu lietadla nedávno uvedeného do prevádzky a ktorá viedla leteckého dopravcu k zrušeniu letu, patrí pod pojem „mimoriadne okolnosti“ v zmysle tohto ustanovenia, ak konštruktér tohto lietadla po tomto zrušení uzná, že táto porucha bola spôsobená skrytou koncepčnou vadou, ktorá sa týka všetkých lietadiel rovnakého typu a má vplyv na bezpečnosť letu.