C-325/22 TS a HI proti Ministar na zemedelieto, hranite i gorite.
Z odôvodnenia
1. Rozhodnutie Komisie (EÚ) 2015/456 z 5. septembra 2014 o schéme pomoci SA.26212 (11/C) (ex 11/NN – ex CP 176/A/08) a SA.26217 (11/C) (ex 11/NN – ex CP 176/B/08) poskytnutej Bulharskou republikou v súvislosti s výmenou lesných pozemkov
sa má vykladať v tom zmysle, že:
nemožno konštatovať, že len osoby, ktoré nadobudli pozemky v rámci výmenných transakcií týkajúcich sa lesných pozemkov, na ktoré sa vzťahuje toto rozhodnutie, a využívajú tieto pozemky na účely hospodárskej činnosti, sa majú považovať za podniky, ktoré sú príjemcami štátnej pomoci v zmysle článku 107 ods. 1 ZFEÚ.
2. Článok 107 ods. 1 ZFEÚ a článok 16 ods. 3 nariadenia Rady (EÚ) 2015/1589 z 13. júla 2015 stanovujúceho podrobné pravidlá na uplatňovanie článku 108 [ZFEÚ]
sa majú vykladať v tom zmysle, že:
nebránia tomu, aby sa kritériá umožňujúce určiť výšku štátnej pomoci prijatej pri nadobudnutí pozemkov v rámci výmeny lesných pozemkov zakladali na priemerných cenách registrovaných transakcií s nehnuteľnosťami, ktoré sa týkajú pozemkov s podobnými charakteristikami, ako má oceňovaný pozemok, nachádzajú sa v jeho blízkosti, pričom aspoň jednou zo strán transakcie je podnikateľ, a boli uzavreté v období dvanástich mesiacov pred ocenením, a to za predpokladu, že uplatnenie takýchto kritérií je zlučiteľné s rozhodnutím Komisie o vymáhaní tejto pomoci a že tieto kritériá umožňujú určiť trhovú hodnotu týchto pozemkov v čase výmennej transakcie.