C-3/21 FS proti Chief Appeals Officer a i.
Z odôvodnenia
1. Článok 81 nariadenia (ES) Európskeho parlamentu a Rady č. 883/2004 z 29. apríla 2004 o koordinácii systémov sociálneho zabezpečenia
sa má vykladať v tom zmysle, že:
pojem „[žiadosť]“ v zmysle tohto článku sa vzťahuje len na žiadosť podanú osobou, ktorá využila svoje právo na voľný pohyb, orgánom členského štátu, ktorý nie je príslušný podľa kolíznych noriem stanovených týmto nariadením. Tento pojem teda nezahŕňa ani pôvodnú žiadosť podanú podľa právnych predpisov členského štátu osobou, ktorá ešte nevyužila svoje právo na voľný pohyb, ani pravidelné vyplácanie dávky orgánmi tohto členského štátu, ktorú je v čase tohto vyplatenia obvykle dlžný iný členský štát.
2. Právo Únie, a konkrétnejšie zásada efektivity, nebráni uplatneniu vnútroštátnej právnej úpravy, ktorá podmieňuje spätný účinok žiadosti o rodinné dávky premlčacej lehote dvanástich mesiacov, pokiaľ táto lehota dotknutým migrujúcim pracovníkom prakticky neznemožňuje alebo neprimerane nesťažuje výkon práv priznaných nariadením č. 883/2004.