Zákon č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení z. č. 119/2019 Z. z.:
Zmluva o zájazde a poskytovanie zájazdu
§ 16
Zmluva o zájazde
§ 17
Dôkazné bremeno
Dôkazné bremeno, že informácie podľa § 14 až 16 boli riadne poskytnuté, znáša cestovná kancelária alebo cestovná agentúra predávajúca zájazd alebo cestovná kancelária sprostredkujúca spojené služby cestovného ruchu.
Zmena zmluvy o zájazde pred začatím zájazdu
§ 18
Postúpenie zmluvy o zájazde
§ 19
Zmena ceny zájazdu
§ 20
Zmena iných podmienok zmluvy o zájazde
§ 21
Odstúpenie od zmluvy o zájazde pred začatím zájazdu
§ 22
Zodpovednosť za poskytovanie zájazdu
Vzory zmlúv a iných podaní podľa zákona o zájazdoch č. 170/2018 Z. z.
Reklamácia zájazdu
Právny stav od: 1. 1. 2019
Po zakúpení zájazdu môže nastať situácia, že cestujúcemu nie sú služby cestovného ruchu poskytnuté riadne alebo včas, a to tak ako bolo dohodnuté v zmluve o zájazde. V takom prípade je v prvom rade v záujme cestujúceho túto skutočnosť bezodkladne (ešte počas zájazdu, ak naň nastúpil) oznámiť cestovnej kancelárii alebo jej poverenému zástupcovi.
Zmluva o zájazde (§ 16 zákona č. 170/2018 Z. z.)
Právny stav od: 1. 1. 2019
Zmluvou o zájazde sa cestovná kancelária zaväzuje, že za dohodnutú cenu cestujúcemu obstará zájazd a cestujúci sa zaväzuje, že zaplatí dohodnutú cenu zájazdu. Zmluva o zájazde musí byť formulovaná jednoznačne, zrozumiteľne a určito; ak je v písomnej forme, musí byť čitateľná.
Žaloba o náhradu škody za problémovú dovolenku v zmysle § 23 ods. 1 zákona č.170/2018 Z. z.
Právny stav od: 1. 1. 2019
Podľa § 22 ods. 1 zákona o zájazdoch cestovná kancelária zodpovedá za porušenie zmluvy o zájazde, a to aj vtedy, ak majú povinnosti iní poskytovatelia služieb cestovného ruchu poskytovaných v rámci zájazdu.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej cez internet
Právny stav od: 1. 1. 2019
Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie (napr. prostredníctvom webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu a pod.)
Odstúpenie od zmluvy o zájazde ( § 21 zákona č. 170/2018 Z. z.)
Právny stav od: 1. 1. 2019
Podľa § 21 ods. 1 zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov je cestujúci oprávnený kedykoľvek pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde.
Oznámenie cestujúceho o poskytnutí niektorej zo služieb v rozpore so zmluvou (§ 22 ods. 2 zákona č. 170/2018 Z. z.)
Právny stav od: 1. 1. 2019
Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde, týmto zákonom alebo osobitným predpisom alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, cestujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť cestovnej kancelárii alebo jej poverenému zástupcovi.
Oznámenie o zmene cestujúceho vrátane súhlasu tretej osoby s postúpením zmluvy o zájazde (§ 18 ods. 1 zákona č. 170/2018 Z. z.)
Právny stav od: 1. 1. 2019
Hlavnou podmienkou postúpenia zmluvy o zájazde je dohoda medzi cestujúcim, ktorý si zájazd zakúpil, a tzv. náhradným cestujúcim, ktorý musí spĺňať všetky podmienky účasti na konkrétnom zájazde.
Oznámenie o zmene podmienok zmluvy o zájazde podľa § 20 zákona č. 170/2018 Z. z.
Právny stav od: 1. 1. 2019
Podľa § 20 ods. 1 zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu, cestovná kancelária môže pred začatím zájazdu jednostranne meniť podmienky zmluvy okrem ceny zájazdu, ak toto právo vyhradila v zmluve o zájazde, zmena je zanedbateľná a cestovná kancelária informuje cestujúceho o zmene jednoznačným, zrozumiteľným a určitým spôsobom na trvanlivom nosiči.
Oznámenie o zvýšení ceny zájazdu (§ 19 zákona č. 170/2018 Z. z.)
Právny stav od: 1. 1. 2019
V zmluve o zájazde možno dohodnúť, že cestovná kancelária je oprávnená jednostranným úkonom zvýšiť cenu zájazdu, ak je súčasne presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny a ak sa v zmluve o zájazde uvádza, že cestujúci má právo na zníženie ceny zájazdu zodpovedajúce zníženiu nákladov uvedených v odseku 2, ku ktorému došlo od uzatvorenia zmluvy o zájazde do začatia zájazdu.
Písomný záznam o poskytnutí náhradných služieb a ponúknutí primeranej zľavy
Právny stav od: 1. 1. 2019
Cestovná kancelária je povinná vykonať nápravu služieb cestovného ruchu alebo ponúknuť cestujúcemu vhodné náhradné služby cestovného ruchu.