194 |
VYHLÁŠKA |
Úradu pre reguláciu sieťových odvetví |
z 20. júna 2013, |
ktorou sa ustanovuje cenová regulácia odberu povrchovej vody a energetickej vody z vodných tokov a využívania hydroenergetického potenciálu vodných tokov |
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ďalej len „úrad“) podľa § 40 ods. 1 písm. a), b), e), h), i) a l) zákona č. 250/2012 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach (ďalej len „zákon“) ustanovuje: |
|
§ 1 |
Základné pojmy |
Na účely tejto vyhlášky sa rozumie |
a) regulačným obdobím obdobie od roku 2012 do roku 2016, |
b) rokom t rok, pre ktorý sa určuje alebo platí cena, |
c) rokom t+n n-tý rok nasledujúci po roku t, |
d) rokom t-n n-tý rok predchádzajúci roku t, |
e) objemovou jednotkou 1 m3 odobratej povrchovej vody alebo 1 000 m3 energetickej vody,1) |
f) jednotkou množstva mechanickej energie 1 MWh, |
g) mechanickou energiou energia produkovaná pohybom masy vody v prirodzenom koryte vodného toku alebo v umelom koryte vodného toku. |
§ 2 |
Rozsah cenovej regulácie |
Cenová regulácia vo vodnom hospodárstve podľa tejto vyhlášky sa vzťahuje na |
a) odber povrchovej vody z vodných tokov, |
b) využívanie hydroenergetického potenciálu vodných tokov, |
c) odber energetickej vody z vodných tokov. |
§ 3 |
Spôsob vykonávania cenovej regulácie |
Cenová regulácia vo vodnom hospodárstve podľa tejto vyhlášky sa vykonáva určením spôsobu výpočtu pevnej ceny za |
a) odber povrchovej vody z vodných tokov,2) |
b) využívanie hydroenergetického potenciálu vodných tokov,3) |
c) odber energetickej vody z vodných tokov.4) |
§ 4 |
Rozsah, štruktúra a výška ekonomicky oprávnených nákladov |
(1) Ekonomicky oprávnenými nákladmi sú |
a) primerané technologické náklady, |
b) osobné náklady;5) za ekonomicky oprávnené náklady sa považujú aj priemerné osobné náklady na jedného zamestnanca na rok t zvýšené oproti určeným nákladom na rok t-1 najviac o hodnotu jadrovej inflácie (JPI), ktorá je aritmetickým priemerom hodnôt ukazovateľa „jadrová inflácia“ za mesiace júl až december roku t-2 a január až jún roku t-1 zverejnených na webovom sídle Štatistického úradu Slovenskej republiky v časti „Jadrová a čistá inflácia – oproti rovnakému obdobiu minulého roku v percentách“, |
c) náklady na plnenie povinností podľa osobitných predpisov,6) |
d) odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku7) okrem odpisov hmotného majetku podľa písmena e), pričom pri hmotnom majetku sa za ekonomicky oprávnené náklady považujú rovnomerné odpisy hmotného majetku najviac vo výške ustanovenej osobitným predpisom8) z jeho obstarávacej ceny9) a pri nehmotnom majetku sa za oprávnené náklady považuje ročný odpis vo výške 25 % z obstarávacej ceny nehmotného majetku zahrnutého v účtovníctve regulovaného subjektu, |
e) odpisy nadobudnutého už prevádzkovaného hmotného majetku a nehmotného majetku,7) zaradeného do účtovníctva regulovaného subjektu po 1. júli 2009, vo výške rovnomerných odpisov8) z kúpnej ceny maximálne do výšky rovnomerných odpisov8) zo všeobecnej hodnoty hmotného a nehmotného majetku10) stanovenej znaleckým posudkom, |
f) nájomné za prenájom hmotného majetku a nehmotného majetku, o ktorom účtuje vlastník a ktorý sa používa výhradne na regulovanú činnosť, najviac vo výške odpisov podľa písmen d) a e); ak prenajatý hmotný majetok podlieha dani z nehnuteľností, najviac vo výške súčtu odpisov podľa písmen d) a e) a dane z nehnuteľností, |
g) náklady na opravy a údržbu majetku využívaného na zabezpečenie regulovanej činnosti v rozsahu zabezpečujúcom výkon regulovanej činnosti okrem nákladov na technické zhodnotenie hmotného majetku a nehmotného majetku podľa osobitného predpisu,11) |
h) úrok z úveru poskytnutého bankou alebo pobočkou zahraničnej banky12) na obstaranie hmotného majetku alebo nehmotného majetku, ktorý sa používa výhradne na regulovanú činnosť, |
i) režijné náklady na regulované činnosti. |
(2) Na účely kalkulácie ekonomicky oprávnených nákladov sú oprávnené režijné náklady na regulované činnosti na rok t zvýšené oproti určeným nákladom na rok t-1 najviac o hodnotu jadrovej inflácie (JPI). Do ekonomicky oprávnených nákladov na účely určenia cien podľa § 8 až 10 sa zahrnie podiel režijných nákladov do jednotlivých položiek kalkulácie ekonomicky oprávnených nákladov podľa pomeru dosiahnutých tržieb z jednotlivých činností k celkovým tržbám z roku t-2. |
(3) Ekonomicky oprávnené náklady sa kalkulujú na jednotlivé činnosti v rozsahu, v akom sa jednotlivé skupiny vodohospodárskeho hmotného majetku využívajú na regulovanú činnosť. |
(4) Výška ekonomicky oprávnených nákladov sa v prípade predaja hmotného majetku, ktorý sa používal na vykonávanie regulovanej činnosti, zníži o kladný rozdiel predajnej ceny a zostatkovej ceny hmotného majetku.13) |
(5) Výška plánovaných ekonomicky oprávnených nákladov na rok t v návrhu ceny za regulovanú činnosť sa určuje maximálne do výšky ekonomicky oprávnených nákladov na rok t plánovaných v návrhu ceny regulovaného subjektu. |
(6) Ekonomicky oprávnenými nákladmi nie sú |
a) sankcie, |
b) náklady spojené s nevyužitými prevádzkami a výrobnými kapacitami, |
c) odpisy nevyužívaného dlhodobého majetku, odpisy „goodwil“ a odpisy hmotného majetku a nehmotného majetku vylúčeného z odpisovania,14) |
d) odmeny členov štatutárnych orgánov a ďalších orgánov právnických osôb za výkon funkcie, ktorí nie sú v pracovnoprávnom vzťahu s regulovaným subjektom, |
e) platby poistného za poistenie zodpovednosti za škody spôsobené členmi štatutárnych orgánov a členmi iných orgánov regulovaného subjektu, |
f) príspevky na doplnkové dôchodkové sporenie,15) príspevky na životné poistenie a príspevky na účelové sporenie zamestnanca platené zamestnávateľom, |
g) odstupné a odchodné presahujúce výšku ustanovenú osobitným predpisom,16) |
h) príspevky na stravovanie zamestnancov nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,17) |
i) cestovné náhrady nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,18) |
j) tvorba sociálneho fondu nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,19) |
k) náklady na poskytovanie ochranných pracovných prostriedkov nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,20) |
l) dobrovoľné poistenie osôb, |
m) manká a škody na majetku vrátane škody zo zníženia cien nevyužiteľných zásob a likvidácie zásob, |
n) náklady vyplývajúce z chýb vo výpočtoch, v kalkulačných prepočtoch alebo v účtovníctve, duplicitne účtované náklady, |
o) náklady na reprezentáciu a dary, |
p) odmeny a dary pri životných jubileách a pri odchode do dôchodku, |
q) náklady na starostlivosť o zdravie zamestnancov a na vlastné zdravotnícke zariadenia nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,21) |
r) príspevky a náklady na rekreačné, regeneračné, rekondičné a ozdravné pobyty, ak povinnosť ich uhrádzania neustanovuje osobitný predpis,22) |
s) náklady na údržbu a prevádzku školiacich zariadení a rekreačných zariadení, |
t) daň z nehnuteľnosti platená za školiace zariadenia a rekreačné zariadenia, |
u) štipendiá poskytnuté študentom a žiakom stredných odborných škôl, |
v) odpis nedobytnej pohľadávky okrem pohľadávok za odbery podzemnej vody a za vypúšťanie odpadových vôd, |
w) tvorba rezerv nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,23) |
x) rozdiely zo zmien použitých účtovných metód a účtovných zásad,24) |
y) tvorba opravných položiek, |
z) náklady vynaložené na odstránenie nedostatkov zistených pri kolaudačnom konaní, |
aa) náklady spojené s prípravou a zabezpečením nerealizovanej investičnej výstavby, |
ab) straty z predaja dlhodobého majetku a zásob, |
ac) zostatková cena vyradeného alebo predaného hmotného majetku a nehmotného majetku, |
ad) náklady na reklamu alebo propagáciu uskutočňovanú formou podpory športových, kultúrnych a zábavných podujatí a iných činností, |
ae) spotreba pohonných látok nad rozsah ustanovený osobitným predpisom,25) |
af) náklady na výkon regulovanej činnosti, ktorý je realizovaný iným ako regulovaným subjektom, v ktorom má regulovaný subjekt majetkovú účasť, zistené podľa § 31 ods. 3 písm. d) zákona, |
ag) straty z obchodov s finančnými a komoditnými derivátmi, |
ah) kurzové straty, |
ai) ostatné náklady, ktoré nie sú uvedené v odseku 1. |
(7) Do ekonomicky oprávnených nákladov na odber povrchových vôd nemožno zahrnúť náklady spojené s odberom povrchovej vody podľa osobitného predpisu26) a náklady súvisiace s dodávkou povrchovej vody odberateľovi. |
§ 5 |
Spôsob určenia výšky primeraného zisku |
Výška primeraného zisku na regulovanú činnosť sa určí prostredníctvom koeficientu miery zisku p, ktorého hodnota je 0,05. |
§ 6 |
Podklady návrhu ceny |
Súčasťou návrhu ceny sú |
a) výpis z obchodného registra nie starší ako tri mesiace, |
b) výpočet pevnej ceny za odber povrchovej vody z vodných tokov (ďalej len „odber povrchovej vody“) podľa § 8 ods. 1 a 2 a návrh pevnej ceny za odber povrchovej vody, |
c) výpočet priemernej ceny za využívanie hydroenergetického potenciálu vodných tokov (ďalej len „využívanie hydroenergetického potenciálu“) podľa § 9 ods. 1 a 2 a návrh taríf za využívanie hydroenergetického potenciálu podľa § 9 ods. 3 až 6, |
d) výpočet pevnej ceny za odber energetickej vody z vodných tokov (ďalej len „odber energetickej vody“) podľa § 10 ods. 1 a 2 a návrh pevnej ceny za odber energetickej vody, |
e) vyplnené údaje v tabuľkách podľa príloh č. 1 a 2, |
f) kalkulácia ekonomicky oprávnených nákladov na odber povrchovej vody podľa § 4 predpokladaných na rok t-1 podľa prílohy č. 3, |
g) kalkulácia ekonomicky oprávnených nákladov na využívanie hydroenergetického potenciálu podľa § 4 predpokladaných na rok t-1 podľa prílohy č. 4, |
h) kalkulácia ekonomicky oprávnených nákladov na odber energetickej vody podľa § 4 predpokladaných na rok t-1 podľa prílohy č. 5, |
i) kalkulácia predpokladaných ekonomicky oprávnených nákladov na regulované a neregulované vodohospodárske služby27) podľa § 4 na rok t-1 podľa prílohy č. 6, |
j) plán investičných výdavkov a plán odpisov dlhodobého hmotného majetku a nehmotného majetku na regulované činnosti na roky t až t+2, |
k) prehľad realizovaných investícií a investičných výdavkov za rok t-1 týkajúcich sa regulovaných činností, |
l) vnútropodnikový predpis kalkulácie alebo rozpisu režijných nákladov na regulované činnosti, |
m) prehľad členenia nákladov na jednotlivé činnosti podľa rozsahu, v akom sa jednotlivé skupiny vodohospodárskeho hmotného majetku využívajú na regulovanú činnosť, |
n) vnútropodniková účtovná smernica a účtový rozvrh. |
§ 7 |
Spôsob predkladania návrhu ceny |
(1) Ak sa predkladá návrh ceny prvýkrát na rok t, návrh ceny obsahuje plánované údaje a podklady podľa § 6. |
(2) Ak sa postupuje v cenovom konaní o zmene rozhodnutia podľa § 17 ods. 2 písm. d) zákona, ustanovenia o návrhu ceny sa primerane vzťahujú aj na návrh na zmenu rozhodnutia. |
(3) Návrh ceny sa predkladá v originálnej listinnej podobe a vyplnené tabuľky podľa príloh č. 1 až 7 sa predkladajú aj elektronicky v súboroch obsahujúcich tabuľky. |
§ 8 |
Spôsob výpočtu pevnej ceny za odber povrchovej vody a výšky primeraného zisku |
(1) Pevná cena za odber povrchovej vody v eurách na objemovú jednotku na rok t sa vypočíta podľa vzorca |

|
ak (JPI – X) t je pevná cena za odber povrchovej vody v eurách na objemovú jednotku v roku t, |
ONPVt sú ekonomicky oprávnené náklady v eurách za odber povrchovej vody schválené alebo určené úradom vo výpočte ceny na rok t-1, |
PZt je maximálna výška primeraného zisku v eurách vypočítaná podľa odseku 2, |
QPVt je množstvo povrchovej vody v objemových jednotkách odobratej odberateľmi z vodných tokov schválené alebo určené úradom vo výpočte ceny na rok t-1, |
JPIt je aritmetický priemer zverejnených hodnôt ukazovateľa „jadrová inflácia“ za posledných 12 mesiacov predchádzajúcich mesiacu, v ktorom sa návrh ceny predkladá, uvedených na webovom sídle Štatistického úradu Slovenskej republiky v časti „Jadrová a čistá inflácia – oproti rovnakému obdobiu minulého roku v percentách“, |
X je faktor efektivity; pre regulačné obdobie vo výške 3,5 %, |
Z je hodnota zmeny v eurách na objemovú jednotku, ktorá sa použije vo výpočte, ak sa postupuje v cenovom konaní o zmene rozhodnutia podľa § 17 ods. 2 písm. d) zákona; hodnota zmeny vyjadruje zmenu ekonomických parametrov, ktoré ovplyvňujú ekonomicky oprávnené náklady regulovaného subjektu, z ktorých sa vychádzalo pri určení pevnej ceny za odber povrchovej vody v eurách na objemovú jednotku a odôvodňuje sa analýzami v predloženom návrhu na zmenu cenového rozhodnutia. |
(2) Maximálna výška primeraného zisku za odber povrchovej vody v eurách na rok t sa vypočíta podľa vzorca |

|
§ 9 |
Spôsob výpočtu pevnej ceny za využívanie hydroenergetického potenciálu a výšky primeraného zisku |
(1) Na určenie pevnej ceny za využívanie hydroenergetického potenciálu sa vypočíta priemerná cena za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie v roku t podľa vzorca |

|
ak (JPI – X) t je priemerná cena za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie v roku t, |
ONHPt sú ekonomicky oprávnené náklady v eurách na využívanie hydroenergetického potenciálu schválené alebo určené úradom vo výpočte ceny na rok t-1, |
DMEt je množstvo dodanej mechanickej energie v jednotkách množstva mechanickej energie, vypočítané z množstva predpokladanej vyrobenej elektrickej energie pri predpokladanej 97 % účinnosti energetických zariadení, schválené alebo určené úradom vo výpočte ceny na rok t-1, |
JPIt je aritmetický priemer zverejnených hodnôt ukazovateľa „jadrová inflácia“ za posledných 12 mesiacov predchádzajúcich mesiacu, v ktorom sa návrh ceny predkladá, uvedených na webovom sídle Štatistického úradu Slovenskej republiky v časti „Jadrová a čistá inflácia – oproti rovnakému obdobiu minulého roku v percentách“, |
X je faktor efektivity; pre regulačné obdobie vo výške 3,5 %, |
PZt je maximálna výška primeraného zisku v eurách vypočítaná podľa odseku 2, |
Z je hodnota zmeny v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie, ktorá sa použije vo výpočte, ak sa postupuje v cenovom konaní o zmene rozhodnutia podľa § 17 ods. 2 písm. d) zákona; hodnota zmeny vyjadruje zmenu ekonomických parametrov, ktoré ovplyvňujú ekonomicky oprávnené náklady regulovaného subjektu, z ktorých sa vychádzalo pri výpočte priemernej ceny za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie a odôvodňuje sa analýzami v predloženom návrhu na zmenu cenového rozhodnutia. |
(2) Maximálna výška primeraného zisku za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na rok t sa vypočíta podľa vzorca |

|
(3) Pevná cena za využívanie hydroenergetického potenciálu sa predkladá ako tarifa pre jednotlivé skupiny využívateľov hydroenergetického potenciálu. |
(4) Tarify pre jednotlivé skupiny využívateľov hydroenergetického potenciálu sa vypočítajú podľa vzorca |

|
kde |
Tt je tarifa za využívanie hydroenergetického potenciálu v eurách na jednotku dodanej mechanickej energie v roku t, |
k je koeficient rozloženia ekonomicky oprávnených nákladov a primeraného zisku medzi jednotlivé skupiny využívateľov hydroenergetického potenciálu vodného toku určený podľa odseku 5. |
(5) Skupiny využívateľov hydroenergetického potenciálu sa členia podľa inštalovaného výkonu vodných elektrární a koeficient rozloženia nákladov k sa ustanovuje takto: |
a) od 100 kW do 1 000 kW k = 0,30, |
b) od 1 001 kW do 10 000 kW k = 0,50, |
c) nad 10 000 kW k = 1,02. |
(6) Návrh taríf za využívanie hydroenergetického potenciálu na rok t sa predkladá tak, aby ich vážený priemer prepočítaný na jednotku dodanej mechanickej energie neprekročil priemernú cenu za využívanie hydroenergetického potenciálu vypočítanú podľa odseku 1. |
§ 10 |
Spôsob výpočtu pevnej ceny za odber energetickej vody a výšky primeraného zisku |
(1) Pevná cena za odber energetickej vody v eurách na objemovú jednotku v roku t sa vypočíta podľa vzorca |

|
ak (JPI – X) t je pevná cena za odber energetickej vody v eurách na objemovú jednotku v roku t, |
ONEVt sú ekonomicky oprávnené náklady v eurách na odber energetickej vody schválené alebo určené úradom vo výpočte ceny na rok t-1, |
PZt je maximálna výška primeraného zisku v eurách určená podľa odseku 2, |
QEVt je množstvo odobratej energetickej vody v objemových jednotkách schválené alebo určené úradom vo výpočte ceny na rok t-1, |
JPIt je aritmetický priemer zverejnených hodnôt ukazovateľa „jadrová inflácia“ za posledných 12 mesiacov predchádzajúcich mesiacu, v ktorom sa návrh ceny predkladá, uvedených na webovom sídle Štatistického úradu Slovenskej republiky v časti „Jadrová a čistá inflácia – oproti rovnakému obdobiu minulého roku v percentách“, |
X je faktor efektivity; pre regulačné obdobie vo výške 3,5 %, |
Z je hodnota zmeny v eurách na objemovú jednotku, ktorá sa použije vo výpočte, ak sa postupuje v cenovom konaní o zmene rozhodnutia podľa § 17 ods. 2 písm. d) zákona; hodnota zmeny vyjadruje zmenu ekonomických parametrov, ktoré ovplyvňujú ekonomicky oprávnené náklady regulovaného subjektu, z ktorých sa vychádzalo pri určení pevnej ceny za odber energetickej vody v eurách na objemovú jednotku a odôvodňuje sa analýzami v predloženom návrhu na zmenu cenového rozhodnutia. |
(2) Maximálna výška primeraného zisku za odber energetickej vody v eurách na rok t sa vypočíta podľa vzorca |

|
§ 11 |
Rozsah, spôsob a termíny predkladania skutočných údajov |
Po skončení kalendárneho roka sa do 31. mája predkladajú skutočné údaje za regulované činnosti za predchádzajúci rok, a to |
a) uvedené v prílohách č. 3 až 5 v stĺpci „Rok t-2“, |
b) kalkulácia skutočných ekonomicky oprávnených nákladov na regulované a neregulované vodohospodárske služby27) podľa § 4 podľa prílohy č. 6, |
c) údaje o hmotnom majetku podľa odpisových skupín7) a nehmotnom majetku, ktorý sa používa na vykonávanie regulovaných činností podľa prílohy č. 7, |
d) prehľad realizovaných investícií a investičných výdavkov týkajúcich sa regulovaných činností, |
e) výkaz ziskov a strát28) za príslušné regulované činnosti. |
|
§ 12 |
Prechodné ustanovenie |
Podľa tejto vyhlášky sa prvýkrát postupuje v konaní o cenovej regulácii na rok 2014. |
§ 13 |
Účinnosť |
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 15. júla 2013. |
|
Jozef Holjenčík v. r. |
|
Príloha č. 1 k vyhláške č. 194/2013 Z. z |
ÚDAJE POTREBNÉ PRE VÝPOČET CIEN ZA VYUŽÍVANIE HYDROENERGETICKÉHO POTENCIÁLU, ZA ODBER POVRCHOVEJ VODY A ZA ODBER ENERGETICKEJ VODY |
.png)
|
Príloha č. 2 k vyhláške č. 194/2013 Z. z. |
SPOLOČNÉ ÚDAJE |
.png)
|
Príloha č. 3 k vyhláške č. 194/2013 Z. z. |
KALKULÁCIA EKONOMICKY OPRÁVNENÝCH NÁKLADOV NA ODBER POVRCHOVEJ VODY V TISÍCOCH EUR |

|
Príloha č. 4 k vyhláške č. 194/2013 Z. z. |
KALKULÁCIA EKONOMICKY OPRÁVNENÝCH NÁKLADOV NA VYUŽÍVANIE HYDROENERGETICKÉHO POTENCIÁLU V TISÍCOCH EUR |

|
Príloha č. 5 k vyhláške č. 194/2013 Z. z. |
KALKULÁCIA EKKONOMICKY OPRÁVNENÝCH NÁKLADOV NA ODBER ENERGETICKEJ VODY V TISÍCOCH EUR |

|
Príloha č. 6 k vyhláške č. 194/2013 Z. z. |
KALKULÁCIA EKONOMICKY OPRÁVNENÝCH NÁKLADOV NA REGULOVANÉ A NEREGULOVANÉ VODOHOSPODÁRSKE SLUŽBY V TISÍCOCH EUR |

|
Príloha č. 7 k vyhláške č. 194/2013 Z. z. |
ÚDAJE O HMOTNOM A NEHMOTNOM MAJETKU V TISÍCOCH EUR |

|
Poznámky pod čiarou |
1) § 2 písm. ai) zákona č. 364/2004 Z. z. o vodách a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (vodný zákon) v znení zákona č. 384/2009 Z. z. |
2) § 78 ods. 3 písm. a) zákona č. 364/2004 Z. z. |
3) § 78 ods. 3 písm. b) zákona č. 364/2004 Z. z. |
4) § 78 ods. 3 písm. c) zákona č. 364/2004 Z. z. |
5) § 66 opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky zo 16. decembra 2002 č. 23 054/2002-92, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva (oznámenie č. 740/2002 Z. z.) v znení opatrenia č. MF/25814/2006-74 (oznámenie č. 671/2006 Z. z.). |
6) Napríklad zákon č. 364/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov, nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 755/2004 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška neregulovaných platieb, výška poplatkov a podrobnosti súvisiace so spoplatňovaním užívania vôd v znení nariadenia vlády č. 367/2008 Z. z. |
7) § 22 až 29 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov. |
8) § 27 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
9) § 25 ods. 1 písm. a) zákona č. 595/2003 Z. z. v znení zákona č. 504/2009 Z. z. |
10) Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 492/2004 Z. z. o stanovení všeobecnej hodnoty majetku v znení neskorších predpisov. |
11) § 29 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
12) § 2 ods. 1, 5 a 8 zákona č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 659/2007 Z. z. |
13) § 25 ods. 3 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
14) § 23 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
15) Zákon č. 650/2004 Z. z. o doplnkovom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
16) § 76 a 76a Zákonníka práce v znení neskorších predpisov. |
17) § 152 Zákonníka práce v znení neskorších predpisov. |
18) Zákon č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov. |
19) Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde a o zmene a doplnení zákona č. 286/1992 Zb. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov. |
20) Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 395/2006 Z. z. o minimálnych požiadavkách na poskytovanie a používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov. |
21) Zákon č. 577/2004 Z. z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v znení neskorších predpisov. |
22) Zákon č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. |
23) § 20 zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
24) § 59 ods. 13 opatrenia č. 23054/2002-92 v znení opatrenia č. MF/26312/2009-74 (oznámenie č. 518/2009 Z. z.). |
25) § 19 ods. 2 písm. l) zákona č. 595/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov. |
26) § 78 ods. 5 zákona č. 364/2004 Z. z. |
27) § 1 a 2 nariadenia vlády č. 755/2004 Z. z. |
28) § 17 až 22 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov. |