45 |
VYHLÁŠKA |
Ministerstva dopravy |
z 28. marca 1960, |
ktorou sa mení a doplňuje vyhláška č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.) o poriadku plavebnej bezpečnosti na vnútrozemských vodách |
Ministerstvo dopravy ustanovuje podľa § 2 ods. 3 zákona č. 152/1950 Zb. o úprave a bezpečnosti prevádzky vnútrozemskej plavby a podľa § 5 nariadenia ministra dopravy č. 51/1956 Zb. o plavebnej bezpečnosti na vnútrozemských vodách: |
|
Čl. I |
Vyhláška č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.) o poriadku plavebnej bezpečnosti na vnútrozemských vodách sa mení a doplňuje takto: |
1. § 27 včítane nadpisu znie: |
„§ 27 |
Kormové svetlá vlekov |
Obr. 12 |
(1) Posledná jednotka vleku musí niesť okrem vrcholového svetla podľa ustanovenia § 26 ods. 1 kormové svetlo podľa ustanovenia § 23 ods. 1 písm. c). Ostatné jednotky závesu musia niesť taktiež kormové svetlo podľa ustanovenia § 23 ods. 1 písm. c); toto kormové svetlo musí však byť zaclonené matným sklom. |
Obr. 13 |
(2) Ak sú na konci vleku bočne zoskupené plavidlá, musí niesť kormové svetlo každé z nich. |
Obr. 14 a 15 |
(3) Ak sú všetky jednotky závesu zoskupené len bočne k remorkéru, musí niesť kormové svetlo remorkér a každá vlečená jednotka.” |
2. § 31 ods. 1 znie: |
Obr. 26 |
„(1) Plavidlá plávajúce pod plachtou a súčasne poháňané vlastným strojovým zariadením, ako aj plavidlá, ktoré používajú pri plavbe pomocné pohonné strojové zariadenie, musia niesť čierny kužeľ s vrcholom obráteným nahor, pokiaľ možno najvyššie, aby bol čo najlepšie viditeľný. Kužeľ musí byť najmenej 50 cm vysoký a priemer jeho základne musí byť najmenej 30 cm.” |
3. § 65 ods. 2 znie: |
Obr. 73 |
„(2) Ak sú jednotlivé polia alebo časti pevných mostov označené |
a) vo dne |
dvoma červenobielymi štvorcovými tabuľami postavenými na špičku, pričom biele špičky smerujú do stredu plavebného poľa, |
b) v noci |
dvoma stálymi okrajovými zelenými svetlami, medzi ktorými pri obojsmernej plavbe (preplávanie je dovolené po prúde i proti prúdu) je umiestené jedno žlté svetlo a pri jednosmernej plavbe (preplávanie je dovolené len buď po prúde alebo len proti prúdu) sú umiestené dve žlté svetlá nad sebou, |
je preplávanie dovolené len medzi týmito znakmi.” |
4. § 65 sa doplňuje odsekom 6 tohto znenia: |
Obr. 73a |
„(6) Na nízkych mostoch je umiestené označenie upozorňujúce na podjazdnú výšku.” |
5. § 73 včítane nadpisu znie: |
„§ 73 |
Znaky a svetlá stojacích plavidiel |
Obr. 84 |
(1) Plavidlá, ktoré stoja mimo plavebnej dráhy - s výnimkou malých plavidiel a pltí - musia mať v noci na strane plavebnej dráhy biele obyčajné svetlo viditeľné zo všetkých strán. |
(2) Ak je viac plavidiel zoskupených pri brehu vedľa seba, musí niesť svetlo podľa odseku 1 len plavidlo stojace najbližšie k plavebnej dráhe. |
Obr. 90 a 91 |
(3) Plavidlá, ktoré kotvia v plavebnej dráhe, musia mať označenie podľa § 78 ods. 1 a 2.” |
Čl. II |
Príloha 1 vyhlášky č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.) sa mení a doplňuje takto: |
1. § 14 A bod 1 písm. c) znie: |
„c) na Labe medzi Veletovom a Mělníkom pri vodných stavoch vyšších ako 2,50 m na vodočte v Brandýse nad Labem,” |
2. § 14 A sa doplňuje odsekom 2 tohto znenia: |
„(2) Plavba na Labe medzi Veletovom a Mělníkom je obmedzená takto: |
a) pri vodných stavoch 1,50 m až 2,00 m na vodočte v Brandýse nad Labem je dovolená plavba najviac s jedným člnom v závese; |
b) pri vodných stavoch 2,00 m až 2,50 m na vodočte v Brandýse nad Labem je dovolená plavba jednotlivým plavidlám, a to len vtedy, ak sú poháňané vlastným pohonným strojovým zariadením; plavba vlekov pri týchto vodných stavoch je zakázaná.” |
|
Čl. III |
Zmeny a doplnenie obrazového znázornenia znakov a svetiel [príloha 3 vyhlášky č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.)] sú uvedené v prílohe. |
Čl. IV |
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 15. aprílom 1960; pokiaľ nebude vykonaná zmena označenia podľa ustanovenia § 65 ods. 2 písm. b), sú smerodajné pre preplávanie doterajšie označenia jednotlivých polí alebo častí pevných mostov. |
|
Minister: |
dr. Vlasák v. r. |
|
Príloha vyhlášky č. 45/1960 Zb. |
Zmeny a doplnenie obrazového znázornenia znakov a svetiel [príloha 3 vyhlášky č. 5/1957 Ú. l. (Ú. v.)] |
.png)
|