Prevádzkujete e-shop v súlade so zákonom?

Základné informácie o spoločnosti, riadne označené výrobky, informácia o cene, obchodné podmienky...Overte si, či je váš e-shop v súlade s platnými právnymi predpismi.

Autori: JUDr. Mária Sumková
Dátum publikácie: 11. 5. 2016



Čo musí mať e-shop na svojom webe:

1. základné informácie o spoločnosti – obchodné meno, sídlo, fakturačné údaje, bankové spojenie a kontakt,

2. riadne označené výrobky – informácie uvedené pri výrobkoch musia pravdivo a úplne informovať o vlastnostiach dodávaného výrobku (pozor na špeciálne podmienky pri označovaní potravín, kozmetiky, textílií a pod.),

3. informáciu o cene, dostupnosti a lehote dodania výrobku – pozor na uvádzanie nepravdivých informácií, ak výrobok nemáte na sklade, nepíšte, že ho tam máte,

4. obchodné podmienky vrátane reklamačného poriadku, ktoré sú vypracované v súlade okrem iného s Občianskym zákonníkom, zákonom o ochrane spotrebiteľa alebo so zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho – pozor, e-shop nesmie od zákazníka vyžadovať súhlas s jeho obchodnými podmienkami, namiesto „Súhlasím s obchodnými podmienkami spoločnosti XY“ uveďte: „Oboznámil som sa s obchodnými podmienkami spoločnosti XY“; obchodné podmienky by vo všeobecnosti mali obsahovať údaje o podnikateľovi, informácie o vlastnostiach a dostupnosti tovaru, celkovú cenu tovaru, cenu dopravy a iných poplatkov, platobné a dodacie podmienky, podmienky reklamácie, informácie o ochrane osobných údajov zákazníka a pod.,

5. informáciu o možnosti bezplatného odstúpenia od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu a predvyplnený formulár na odstúpenie,

6. informácie pre spotrebiteľa o možnosti využitia alternatívneho riešenia sporov (ARS) a o platforme RSO,

7. informáciu o tom, že sa do počítača zákazníka ukladajú cookies a akým spôsobom môže odmietnuť súhlas s ich ukladaním,

8. podmienky všetkých vernostných programov, akcií, zliav a súťaží, ktoré nie sú diskriminačné – vždy je nevyhnutné uviesť dobu trvania akcie, podmienky využitia akcie a v čom konkrétne akcia spočíva.

Povinnosti e-shopu vo všeobecnosti:

1. potvrdenie objednávky –– e-shop musí zákazníkovi zaslať po každom nákupe potvrdenie objednávky, ktoré musí obsahovať množstvo informácií, napr. hlavné vlastnosti a cena tovaru, cena doručenia, údaje o spoločnosti, platobné podmienky, dodacie podmienky, reklamačné podmienky, informáciu o alternatívnom riešení sporov; náš TIP: pošlite vaše obchodné podmienky a reklamačný poriadok ako prílohu e-mailu v pdf, do tela e-mailu alebo do samostatnej prílohy uveďte informácie o vykonanom nákupe;

2. ochrana osobných údajov –– e-shop si musí splniť svoju oznamovaciu povinnosť na Úrade na ochranu osobných údajov ešte pred spustením prevádzky, t. j. pred spracúvaním údajov svojich klientov,

3. podmienky súťaže na Facebooku (ďalej len „FB“) – pozor na organizovanie súťaže na FB s cieľom propagovania e-shopu

Prečítajte si, aké ďalšie povinnosti musíte splniť pri prevádzkovaní e-shopu:

Prevádzkujete e-shop v súlade so zákonom?

Mohlo by vás zaujímať:

 

Súvisiace odborné články

Súvisiace príklady z praxe


S-EPI, s.r.o. © 2010-2021, všetky práva vyhradené

Nastavenie súborov cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou prosíme o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie vašich preferencií. Ďakujeme.

Viac informácií.